wanneer beginnen met fles naast BV?

hoi hoi,

Fiene is nu 5 weekjes en ik vraag me af wanneer ik haar moet gaan laten wennen aan de fles. het is nog helemaal niet nodig maar je hoort weleens dat als je er te lang mee wacht, ze het niet meer accepteerd.

groetjes

Hello,

Ik ben met Kas rond de 5 weken begonnen met 1 fv per dag (rond 12 uur), na een week heb ik er 2 (2e voor de nacht) van gemaakt.

Achteraf ben ik daar heel blij om want met 8 weken had ik opeens niet genoeg bv meer en kon ik niet anders dan omschakelen. Kas doet het gelukkig erg goed op de fles, merk alleen dat hij hier meer krampjes van heeft maar dit wordt flink verminderd door de infacol.

Groetjes,

Je kunt vanaf een week of 5 wel beginnen met zo af en toen een flesje, hoeft niet structureel maar gewoon 1x in de week zodat ze ook weet wat een flesje is, en ze straks niet gaat weigeren als jij weer moet werken of iets voor jezelf wilt doen.
Succes dr mee

Hier ook de afgelopen 2 wk begonnen met af en toe een flesje gekolfde melk. Hij doet zo gek met de fopspeen dat ik meteen dacht dat hij de fles ook wel niet zou willen. Gelukkig is het geen probleem. Ook leuk voor papa!

Gewoon gaan beginnen hoor, een flesweigeraar is echt sh**T!

Hi,

ik heb altijd begrepen dat je geen fles moet geven als je bv geeft, omdat ze dan speen-tepel-verwarring kunnen krijgen en dan de borst niet meer willen!

Ik heb met de oudste met tepelhoedje gevoed en omdat ik het idee had dat hij toch al kunststof gewend was, ging het voeden met de fles ook goed. Alleen het steeds maar weer kolven is toch wel zwaar (heb bij de tweede geprobeerd alleen via kolven te voeden, maar dat ging niet).

Als het voeden aan de borst goed gaat, waarom zou je dan met de fles geven? De dames die ik persoonlijk ken en borstvoeding gaven, deden dat volledig aan de borst en al die kindjes hebben geen problemen met de fles nu ze ouder zijn.

Gr. Tamara
(februari forum)

Hoi!

Okay, wederom van de cursus die ik gevolgd heb via borstvoeding natuurlijk.

Na 4 weken kan je beginnen met af en toe een flesje, daarna is geen kans meer op speen tepel verwarring.

Is idd ook goed, om de baby te laten wennen. Vooral als je weer gaat werken, zal de baby toch moeten leren hoe dit moet. Ook is het belangrijk de fles door verschillende mensen te laten geven. Op het kdv wordt het ook door een vreemde gegeven...

Groetjes Linda

Hoi!

Okay, wederom van de cursus die ik gevolgd heb via borstvoeding natuurlijk.

Na 4 weken kan je beginnen met af en toe een flesje, daarna is geen kans meer op speen tepel verwarring.

Is idd ook goed, om de baby te laten wennen. Vooral als je weer gaat werken, zal de baby toch moeten leren hoe dit moet. Ook is het belangrijk de fles door verschillende mensen te laten geven. Op het kdv wordt het ook door een vreemde gegeven...

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan