Wanneer beginnen met fruithapje

Hallo allemaal,

mijn dochtertje is nu drie maanden en loopt wat voor in de groei... zeg maar gerust dat ze al behoorlijk groot is. Ze schatten haar vaak ruim vier tot soms wel vijf maanden... Nou heb ik het idee dat alleen haar flesje een beetje weinig voor haar begint te worden. Ze kliert er de laatste dagen ontzettend mee. Wil zelf vasthouden, is met alles bezig behalve met drinken en kijkt ons het eten echt uit de mond. Nou weet ik dat er wordt aangeraden om vanaf maand vier met een fruithapje te beginnen maar ik wil weten of er mensen zijn die ervaring hebben met het eerder geven van een paar theelepeltjes fruithapje per dag. Kan het kwaad en wat zouden de voor-of nadelen kunnen zijn.

Ik hoor het graag van jullie.

Alvast bedankt!

Groeten, Iris
 
Het beste is om te wachten tot zes maanden dan zijn pas de darmpje volgroeid en kunnen ze het beter verdragen.

Het klieren bij de fles kan ook zijn omdat ze gewoon te veel wil doen en zien dat is heel normaal op deze leeftijd.

Ik zou zeker wachten tot minstens de vier maanden misschien dat je anders als het echt niet te houden is eens kan vragen op het cb of ze misschien wat eerder aan de nutrix mag omdat ze zo groot is.

Denk je dat ze honger heeft?

groetjes joyce mama van Mara
 
ik ben wel met 3 mnd begonnen met het fruithapje. eerst een paar hapjes en langzaam opvoeren. ze vond het meteen lekker en heeft nooit last gehad van krampjes e.d. het is je eigen keuze, ik trek me ook niets aan van andere mensen. je weet zelf wat het beste voor je dochter is. ik gebruik een rubber lepeltje dat is lekker zacht en na het eten laat ik mijn dochter er nog even mee spelen, want zo'n lepeltje is bere-interessant!
geniet lekker van je dochter!

groetjes Anna (dochter 6mnd)
 
hoi, mijn dochtertje van nu 5 maanden, kreeg ook met 3 en een halve maand wat hapjes fruit van me. Je moet gewoon kijken hoe ze erop reageert. Als je dochtertje tevreden is en goed blijft poepen en plassen, is er niks aan de hand lijkt me. Omdat ze nog jong is zou ik niet gelijk een heel potje geven, maar gewoon langzaam opbouwen.
 
Hoi,
Mijn kindje kijkt het eten ook al uit onze mond: gewoon omdat hij reuze nieuwsgierig is en niet omdat hij zin heeft in een fruithapje want dat kent hij toch nog niet (hij is bijna 4 maanden).
Groetjes.
 
Bekend verschijnsel! Mijn jongste werd rond die tijd ook te geïnteresseerd in de wereld om haar heen om aan de borst te drinken! Dit wil niet zeggen dat ze aan iets anders toe zijn, het is gewoon een nieuwe fase waar ze in terechtkomen. Bij mij hielp in een halfdonkere kamer voeden (ik ging dan op bed liggen, dat gaat met bv wat makkelijker dan met de fles ;-)).

Wat je kan proberen is haar tijdens het drinken af te leiden, bijv. door met haar rond te lopen of haar iets te spelen te geven (bijv. een mooie ketting om je nek).

Ook als je hapjes gaat geven, zullen de flessen niet opeens beter gaan. En melk blijft toch de belangrijkste voeding tot 6 maanden (in groente en fruit zitten niet genoeg vet en calorieën). Ik zou dus gewoon wachten tot 6 maanden met de hapjes en maar hopen dat deze fase gauw overgaat :)

Groetjes,
Pauline
 
je kan prima beginnen met fruit, ieder kind is anders, de een eerder toe aan wat anders dan de fles dan de ander.
zolang de ontlasting gewoon blijft en je kleintje tevreden.....cb weet ook niet alles.probeer zelf te kijken naar je kleintje en te doen wat jij denkt dat goed is.heb ik ook gedaan en mijn uk is nu 7 maanden en erg tevreden.
 
Terug
Bovenaan