wanneer beginnen met fruithapje

hoi

vanaf hoeveel maanden zijn jullie begonnen met fruit want voor heen stond er op d potjes 3 maanden tegenwoordig al weer 4 maanden.
met mijn oudste ben ik eerder begonnen en zeiden ze op cb dat dat goed was en nu met mijn zoontje zeggen in een keer dat je zo lang mogelijk moet wachten.
wordt er geen wijs van die lui

Hoi,
De fabrikanten hebben natuurklijk dat je er zo vrioeg mogelijk mee begint , maar moeten zich aan wetten houden en daarom mogen ze het pas vanaf 4 maanden adviseren.
Het cb mag volgens hun eigen regels niet vroeger dan 6 maanden adviseren. Wil jij met 4 maand beginnen mogen ze dat goedvinden, maar als jij het vraagt is het advies 6 maanden.

Dit heeft oa met de ontwikkeling van de darmen te maken. Voor die 6 maanden kunnen de darmen niet zoveel met de bijvoeding, dus zou je het wel geven is het meer voor de leuk dan dat het iets toevoegd. Sterker nog het kan een allergische reaktie veroorzaken. Daarom bij allergien in de familie nog meer nadruk op de 6 maandengrens.

Vanaf 6 maand adviseerd het WHO dan ook dat naast de borst- of flesvoeding bijvoeding nodig is, zowel voor de toevoeging aan voedingswaarde als voor de ontwikkeling van de motoriek.

Heb je wel eens van Rapley gehoord?? Wordt meestal bij borstvoedingskinderen gedaan (ivm op verzoek voeden), maar is ook heel goed te doen bij flesgevoedde kinderen.  Kijk anders eens op het bijvoedingsforum: http://www.network54.com/Forum/382080/  daar vind je oa een voedingsintroduktieschema, waarop alle soorten voeding en de maanden waarin je daarmee kan beginnen staan vermeld.

Terug
Bovenaan