Wanneer beginnen met fruithapje?

Hallo,

Wanneer mag ik eigenlijk beginnen met fruithapje?
Ons dochtertje krijgt sinds 2 dagen zo nu en dan een paar hapjes maar ze is pas 3,5 maand. Mag dit dan al wel en wat zijn de risico's?

Vanaf 4 maanden mag het.
Risico is dat als je vroeg begint, je kindje allergie kan ontwikkelen voor de fruit/groente.
Heb je allergiën in de familie en dan vooral jij, je man, andere kinderen, je ouders, dan raden ze zelfs aan te wachten tot ze 6 maanden zijn.
Bij mijn dochter ben ik met 4 maanden begonnen met rijstebloem, met 5 maanden met fruit en groente.
Nu met pepijn vermoedden ze astma en moet ik wachten tot hij 6 maanden is. Vervelend, want hij zit echt al te smakken. Maar het is voor een goed doel!

Liefs

Kan iemand vertellen wat de verhouding water, melkpoeder en rijstebloem is voor een papfles? Gijs drinkt normaal een fles van 210 met 7 schepjes melk.
We willen zijn laatste fles graag wat steviger maken zodat hij wat langer gaat slapen.

Ik zou beginnen met 2 scheppen, en een speciale papfles gebruiken, anders krijgt hij ze niet leeg.
Als hij dan nog niet goed doorslaapt kan je nog een schep erbij doen.
Succes

Gewoon melk maken als je gewend bent van 210 met 7 schepjes en daar dan idd. 2 schepjes rijstebloem bij doen, of 3, of.....
En dan idd. een speciale papspeen gebruiken, die heeft een grotere opening.

mare krijgt sinds 16 weken volop fruit en groente. ze vind het heerlijk.
bij ons op cb zijn de standpunten tegenover vaste voeding al helemaal bijgesteld op de britse onderzoeken die een poos terug uitgebracht zijn. het was dus geen probleem. en anders had ik het hetzelfde gedaan. mare krijgt savonds om 8 uur een papfles met 4 maaschepjes rijstbloem. ik gebruik hetzelfde schepje als van de melk.

Met het maatschepje van van de melk is wel makkelijker dan met een lepel alleen dan 2 keer zoveel scheppen. Bij gebruik van een lepel belande er vroeger bij mij meer rijstebloem naast dan in de fles (difrax s-fles heeft een kleine opening).

Ik wacht voorlopig nog even. Hij is erg tevreden lijkt me. (hij is nu bijna 4 maanden).
Amber kreeg met 4 maanden al broodkorstjes om op te sabbelen en stukken banaan enzo. Die wilde nooit iets gepurteerds eten.

Terug
Bovenaan