Wanneer beginnen met groente/fruithapje?

Hallo allemaal,


Met welke leeftijd kan je een groente cq fruithapje gaan geven.
Onze dochter is nu drie maanden en  drinkt 5 flessen van 200ml water met 6 schepjes nutrilon.

Alvast bedankt!

 
Hoi,

Ik ben bij Danique (nu 7 maanden) begonnen met 6 maanden. Dit op advies kinderarts, en ze gaf het toen zelf aan door meer melk te laten staan. Ik ben begonnen met groente, vrij snel 6 maanden maaltijden van olvarit.


Maaike
 
hoi hoi
min dochter rosalie is nu 5 maanden en krijgt vanf dat ze vier maanden was al een fruithapje en nu langzamerhand ook het groentehapje ze vindt het erg lekker
 
Hoi,
Ik ben bij Quinten (12,5 maand) begonnen  met fruit toen hij 5 maand was.
Hij begon steeds hap bewegingen te maken en toen heb ik het geprobeerd. Ben  met de
eerste hapjes potjes van olvarit begonnen. Hij was er duidelijk aan toe en vond het
heerlijk.
Groetjes Melanie
 
Hoi
In principe kun je vanaf 4 maanden beginnen. Veel CB's geven dit advies, sommige niet.
Laat je niet afschrikken door allergieverhalen... er wordt tegenwoordig zo gauw over allergie gesproken (tuurlijk komt het ook echt wel voor) dat veel ouders te voorzichtig worden met vanalles. Dan went je kind ook niet.
Gewoon proberen!
 
Met Sigrid ben ik begonnen met ca. 15 weken eerst een paar hapjes en langzamerhand op voeren naar meer. Ik heb  eerst  3 - 4 weken alleen een  fruithapje/prakje gedaan en  sinds 2 - 3 weken krijgt Sigrid ook een groentenhapje.  Dit gaat tot op heden nog prima. Momenteel even niet,  want ze heeft haar eerste griepje te pakken en dan ben ik al blij dat ze haar flessen leeg drinkt. Ze krijgt nog  4 flessen van 220cc (incl. nutrilon).  Als je begint met  de hapje, moet je echt de eerste paar keer je fototoestel  binnen handbereik hebben of iemand die het voor je doet. Zo'n leuk gezicht en fijn dat het altijd bijna overal zit....    
 
Mijn jongste dochter is vier maanden en ze heeft totaal geen interesse in voeding. De flessen gaan er met zeer veel moeite voor de helft in, dus ik wacht nog een tijdje met hapjes geven. Als ik interesse opmerk, ga ik het pas voor het eerst proberen.
 
Hoi,

Mijn  zoontje Thijmen is nu 5,5 maand en ik merk nu sinds 2 weken dat hij echt toe is aan vast voedsel. Aangezien bij hem waarschijnlijk  wel een allergie verhaal speelt in combinatie met reflux zijn we nog niet begonnen. Ik moet maandag naar de dietiste en dan hoor ik wel hoe ik het het beste kan aanpakken. Ik zou als ik jou was naar je kindje kijken en als ze echt gaan happen als je ziet eten zijn ze er aan toe. Ik zou zelf niet nog niet begonnen zijn met 4 maanden als dat wel had gemogen. Thijmen was er toen echt nog niet aan toe. Succes...

Groetjes Esther
 
Terug
Bovenaan