Wanneer beginnen met hapje (te vroeg geboren)

<p>Hallo!</p><p>Mijn zoontje is over een paar dagen 4 maanden oud. Hij sliep door maar sinds een week komt hij weer snachts. Nu las ik ergens dat dit kan betekenen dat ze toe zijn aan vast voedsel. Hij stopt ook de hele dag zn handjes in zn mond. Nu mag je met hapjes natuurlijk beginnen bij 4 maanden, maar ook als je kindje te vroeg geboren is? Qua motoriek is hij inderdaad pas zo ver als een baby van 3 maanden, maar de groei en gewicht heeft hij allang ingehaald.</p><p>Iemand hier ervaring mee?</p>

Hoe veel te vroeg is je kindje geboren? Mijn dochter is met 36 weken precies geboren en is gewoon met 4 maanden aan de oefenhapjes begonnen. Vond ze prima! En dat slechter slapen kan ook de 4 maanden slaapregressie betekenen! 

Bedankt voor jullie reacties!
Hij is geboren met 36 weken en 1 dag. Dat hij snachts weer komt vind ik niet erg hoor heb er niet zoveel last van gelukkig maar denk dat hij gewoon toe is aan een hapje maar vraag me af of dat kwaad kan omdat hij te vroeg geboren is. Hij krijgt overigens borstvoeding dus fles ophogen zit er ook niet in helaas :)

Hoi!
Mijn dochter is met 36+2 geboren en ik ben ook begonnen met 4 maanden hoor. Alles wat we haar gaven ging erin, inmiddels 6,5 maand en dat is nogsteeds zo. 
Je kan het allicht proberen, wil hij het niet probeer je het later nog is. ?

Als hij zijn handjes in zijn mond stopt, zou het ook kunnen betekenen dat hij tandjes krijgt. Dat zou ook verklaren waarom hij 's nachts wakker wordt, want dat kan best wel zeer doen!

Ons zoontje is ook met iets meer dan 36 weken geboren. Wij zijn begonnen met hapjes toen hij ongeveer 5 maanden was. Hij liep qua ontwikkeling ook niet achter op leeftijdsgenoten, dus zag geen reden om langer te wachten.

Hoi! Onze zoon is pré en dysmatuur. Geboren met 32 weken. We kregen bij thuiskomst al begeleiding van de logopedist omdat hij met sonde naar huis kwam. Gecorrigeerd was onze zoon pas 12 weken toen we gestart zijn met groenten. Natuurlijk in kleine hoeveelheden. Nog steeds is het een dramatische drinker: nog steeds een prematuur speen nodig op de flesjes en hij drinkt erg weinig door het vele verslikken. Daarentegen eet hij zó geweldig goed. Grote hoeveelheden en hij eet op banaan na, écht alles. Hij is nu gecorrigeerd 15 maand. 
Volgens de logopedist is het wel waker dat te vroeg geboren kinderen juist eerder vast eten willen.
Groetjes!

Moet erbij zeggen dat hij nog steeds alles glad gepureerd eet, zonder stukjes en niet te dun. Maar goed ook gepureerd krijgt hij alle voedingsstoffen binnen?

Terug
Bovenaan