wanneer beginnen met ovulatie testen...!

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Ik zou graag met ovulatie testen willen beginnen maar ik heb een hele onregelmatige cyclus. Ik ben vorig jaar september gestopt met de pil en ben pas dit jaar 23 april ongi geworden. Daarna 6 juni dus er heeft nu 44 dagen tussen gezeten. Voor mij al een heel verschil met de andere keer. Ben dus weer op de juiste weg met mijn cyclus. Nu wil ik graag beginnen met ovulatie testen maar weet niet zo goed wanneer ik moet beginnen.

Heeft iemand het soort gelijke mee gemaakt en zou mij advies kunnen geven.
Ik heb de testen al we in huis van CB de digitale.
Zou het leuk vinden om er met lot genoten over te praten.

Liefs Hoopvol

Hoi Hoopvol,

Je schrijft dat je een lange cyclus hebt, maar ook heel onregelmatig. Voor het zelfde geld is je cyclus deze keer bijvoorbeeld 30 dagen. Dat maakt het gebruik van ovulatietesten erg duur. je kunt het beste beginnen met testen vanaf dag 10 en dan net zo lang totdat je je ei gevonden hebt. Dit kan zo 20 dagen zijn!
Ik zou dus zeker goedkopere testen gaan kopen/bestellen want de CB digitaal is erg duur en er zitten er geloof ik maar zeven in.

Groetjes en ik hoop dat je je eisprong gauw gevonden hebt!!

Karin

Hoi Hoopvol.

Ik ben zelf vorig jaar ook begonnen met ovulatietesten omdat ik niet echt een regelmatige cyclus had (44 dgn, 26 dgn, 31 dgn). Ik ben zelf begonnen met de testen van Predictor, dit omdat ik wilde weten hoe alles precies werkte voordat ik overstapte op de wat goedkopere. Op het forum zijn mij toen de testen van sensitest aangeraden. Die zijn goedkoop en schijnen heel goed te werken.
Ik heb ze gelukkig niet nodig gehad, want ben de eerste ronde met ovulatietesten zwanger geraakt.
Ik zou inderdaad, zoals Karin al zegt, beginnen op dag 10. Dan weet je in ieder geval bijna zeker dat je je vruchtbare dag kan testen, want stel dat je gewoon een cyclus hebt van 28 dagen.
Ik hoop voor je dat ze snel werken!

Groetjes Eva
38 wkn zwanger

Hoi Eva en Karin

Bedankt voor jullie reactie, Vind het leuk dat jullie gereageerd hebben. Ik dacht zelf om te beginnen met testen op dag 12 maar inderdaad net wat jullie ook al zeiden op dag 10 weet je zeker dat je je ei niet mis loopt (hoop ik dan)

Ik heb nog 7 testen van CB er liggen en nog een aantal van het kruitvat merk. Hoop dat ik daar mee uit kom anders haal ik weer een setje er bij. CB is inderdaad wel duur maar ik dacht omdat het de eerste keer is voor mij dat ik ovulatietesten gebruik. De CB leken mij wel heel erg duidelijk

Ik hoop dat ik deze maand een kortere cyclus heb maar vooral dat ik mijn ei kan ontdekken. Ik voel het teminste nooit.

Liefs Hoopvol

Terug
Bovenaan