Wanneer beginnen met pap

Hallo moeders,

Vanaf welke leeftijd begin je met pap. Ik kan niet wachten. Lijkt me helemaal geweldig.Mijn dochter is vandaag precies drie maanden. Is er eigenlijk wel een bepaalde leeftijd aan gebonden, je zou toch ook je fles wat dikker kunnen maken met het een of ander. Graag hoor ik van jullie hoe of wat. Ga het ook nog ff vragen bij het consultatiebureau volgende week. Dan moet ze ook weer heel zielig haar tweede prikje. Vind ik zooooooo zielig, maar het is goed voor haar op langer termijn.

Groetjes Syl, mama van Liselotte
 
hallo mama Liselotte
je mag nu wat fruit geven maar met een hapje en een soort fruit. ze moet eerst wennen.
en ik heb ook een vraagje mijn doechter is persics in maand en wanneer krijgt eerste prik?

ik geef borstvoeding en ik wil dat houden tot ze drin maanden wordt ik hoop dat 't lukt en als drie wordt ik ook wat fruit en pap geven.

Groetjes Jet moeder van Jine.
 
Hoi Syl,

Er is inderdaad een leeftijd voor het beginnen met pap (en helaas, voor jou duurt het nog even :)): 6 maanden. Voor die tijd kun je beter niet met bijvoeding (incl. pap) beginnen omdat de darmpjes er dan nog niet aan toe zijn. Ze kunnen eigenlijk alleen nog melk verwerken. Alleen in uitzonderlijke gevallen, bijv. bij een extreem hongerige baby die meer flesvoeding wil dan is toegestaan, adviseert het cb om iets eerder te beginnen.

Het is net als met de prikjes: even doorzetten maar op de lange termijn heeft je kind er profijt van. :)

Groetjes,
Pauline
 
Als je kind 4 maanden is kun je al beginnen met bijvoeding! Ook met pap (rijstebloem).
Inderdaad wordt er vaak geadviseerd vanaf 6 maanden te beginnen, waar ik ook een voorstander van ben, maar eerder kan wel. Het belangrijkste is om te kijken of je kind aangeeft er aan toe te zijn.Geeft je kind dit nog niet aan, dan heeft het nog niet zo veel zin om met bijvoeding te beginnen.Ik snap dat je niet kan wachten, maar je kind moet er eerst aan toe zijn.
 
Het klinkt inderdaad een beetje raar dat je kind eraan toe moet zijn. Maar ik heb al eerder hier op het forum gezeten en vertelt dat ik een hele hongerige kerel in huis heb. Hij is nu drie maanden heeft zijn prikjes gehad is er een weekje van aan de dunne geweest. Maar ja na controle bij de huisarts bleek toch alles in orde. Gelukkig maar. Ik geef hem dus al ik geloof nu 2 weken johannesbroodpitmeel voor overdag en s'avonds en smorgens 2 theelepetjes rijstebloem bij in de pap. Maar wel in overleg met het CB en hij was er aan toe hoor. hij heeft nu niet meer de akelige honger huil maar hij huilt nog wel veel. Vervelend maar moet eerlijk zeggen dat het wel wend. Groetjes en suc6 Mirela
 
Hoi Syl, even een andere vraag aan jou..

heb jij toen hier het andere forum nog was meegeschreven in het topic: "zwanger in limburg"???

groetjes Loes, mama van Floor
 
Hoi Syl,

Je kunt inderdaad vanaf 4 maanden beginnen met Nutrix rijstebloem (is er in gewoon en vanille) dit kun je zowel in een fles doen (is het handigst voor het slapen gaan, komt ze goed de nacht door) en je kunt het ook in een bordje doen dan kun je er pap van maken. En wat ook kan is vanaf een 3 ½ - 4 maand beginnen met fruithapjes, mijn zoontje is nu bijna vier maand en ik ben nu anderhalf week bezig om fruithapje erbij te doen, en dat vind hij heel erg lekker, en hij krijgt nu vier volledige flessen op een dag, dat is ideaal. Je moet gewoon kijken of ze het lekker en leuk vind, elke baby reageert er verschillend op. Succes ermee
Groetjes yvonne
 
Terug
Bovenaan