wanneer beginnen met speeltje?

Hallo,
Ik ben de trotse mama van een geweldig mooi meneertje van 3 weken oud. Nu merk ik dat hij steeds meer wakker en helder is en zich dus snel ontwikkeld. Mijn vraag is eigenlijk wanneer begin je een speeltje boven zijn wiegje, kinderwagen,maxicosi te hangen?
Ja snap dat dit vanaf de geboorte al kan maar bedoel meer: wanneer heeft ie er echt iets aan??
Heeft er iemand tips / ervaring?
Dank je wel.

 
Hoi,
Wij zijn begonnen toen ons zoontje 4wk oud was (nu 4 mnd), maar onze kraamhulp adviseerde wel speeltjes boven de wagen en maxi cosi te hangen, maar niet in het bedje. Omdat ze moeten leren om daar te slapen en niet te spelen. Daar is de box weer voor.
Maargoed, dat is ieder voor zich, ik moet wel zeggen dat ik haar raad heb opgevolgd, kan me er wel in vinden.
Want zodra het besef van die speeltjes meer wordt, wordt je kindje actief als ie het ziet, probeert ernaar te grijpen enzo en dus helemaal wakker.
Nu slaapt die van ons al als je de hoek om rijdt in de maxi cosi,maar als je bijvoorbeeld bij de kassa in de rij staat kunnen die speeltjes erg handig zijn!!

 
hoi
ik ben de trotse moeder van een zoon van bijna zes maanden.
een muziekmobiel boven de box kan volgens mij altijd wel. al doet hij er in het begin niet veel mee, op een gegeven moment zal hij het gaan volgen, daarna proberen te pakken etc. als je er niets boven hangt stimuleer je hem hiermee niet.
ik heb, net als lente, ook speelgoed in de box en niet in ledikantje.
advies wat ik gelezen heb is ook dat je niet te veel speelgoed in de box moet doen, maar beter kunt afwisselen.
ik denk niet dat er speciale voorschriften zijn voor het wel of niet speelgoed geven etc, gewoon doen wat jou het beste lijkt. elk kind is anders toch?
groetjes
 
Terug
Bovenaan