Wanneer beginnen met testen

<p>Hallo dames !</p><p> </p><p>normaal heb ik altijd een cyclus van 27/28 dagen</p><p> </p><p>Alleen afgelopen cyclus in een keer 24 dagen. Omdat mijn eisprong ook 2 dagen eerder kwam.</p><p>maar hoe weet ik nu wat mijn cyclus is en wanneer moet ik beginnen met ovulatie testen. Normaal zeggen ze dag 10 maar straks is mijn cyclus veranderd naar altijd 24 dagen. Dan test ik te laat.</p><p> </p><p> </p>
 
De eisprong is ongeveer 14 dagen voor je menstruatie. Dit kan per persoon verschillen. Ik zou in de tweede week van je cyclus starten met testen. 1x per dag testen is voldoende. Is je cyclus regelmatig, dan zou je je eisprong niet moeten missen.
 
Als je LF 14 dagen is zou het precies op dag 10 zijn. Ik zou je dan aanraden om misschien dag 7 of 8 al te beginnen, mocht het dan weer 24 dagen zijn verwacht ik dat je hem wel gaat tegenkomen. Als je LF korter is kun je natuurlijk altijd nog iets later beginnen.
 
Of gewoon niet testen maar wel regelmatig vrijen. Ik persoonlijk ben van mening dat je jezelf helemaal gek kan maken met al die testen. Gewoon na je menstruatie tot aan de menstruatie regelmatig (om de 2/3 dagen) vrijen. Probeer er van te genieten en dat het niet zo wordt "ik heb een positieve test, we moeten NU vrijen". 
Hetzelfde met die "early zwangerschapstests". Er kan nog zoveel mis gaan met de innesteling etc. Gewoon een paar dagen geduld en dan merk je het echt wel.
Ik gok dat dit niet is wat je wilde horen, maar wilde je het toch even meegeven. De psyche speelt zo'n grote rol in het zwanger worden. Ik heb 2 vriendinnen die beide best dwangmatig er mee bezig waren jaren lang. Pas toen ze dachten, naja laat maar, dan geen kinderen waren ze allebei binnen no time zwanger.
 
Idd. Dag 7 of 8.

Ik zit rond de 30 dagen maar omdat ik hem ook niet wilde missen begon ik ook 7 dagen na menstruatie ongeveer. Kost ietsje meer testen maar was wel gelijk zwanger en hij wordt bijna 1. Nu op dezelfde manier alweer 14 weken zwanger.

Geeft natuurlijk geen garantie dat je ook gelijk zwanger bent
 
Nee maar alleen goed dat je dit zo zegt! Je kan jezelf inderdaad helemaal gek maken.
was er ook van overtuigd again dat ik zwanger zou zijn. En in een keer op dag 24 werd ik ongesteld in de ochtend.. 
dus denk inderdaad dat ik het gewoon met rust moet laten.
 
 
 
ja sommige hebben geluk... vriendin van mij eerste beste poging gelijk zwanger..
en wij proberen het al +/- half jaartje. En dan 3 maand echt gefocust op de eisprong dagen.

[quote quote=10525340]Idd. Dag 7 of 8. Ik zit rond de 30 dagen maar omdat ik hem ook niet wilde missen begon ik ook 7 dagen na menstruatie ongeveer. Kost ietsje meer testen maar was wel gelijk zwanger en hij wordt bijna 1. Nu op dezelfde manier alweer 14 weken zwanger. Geeft natuurlijk geen garantie dat je ook gelijk zwanger bent[/quote]
 
 
Ik begon meestal een week naar de eerste dag dat ik ongi werd. In het begin hield ik de app aan, maar volgens de ovulatietesten bleek dat ik mijn piek twee/drie dagen eerder had dan de app aangaf. Ook tijdens deze twee dagen voelde ik echt mijn eisprong. 
 
Heel veel succes en het is heel lastig om een juiste weg erin te vinden, hopelijk snel een positieve test in hou handen
 
Terug
Bovenaan