Wanneer beginnen met voorlezen?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

het onderwerp zegt al genoeg hé dames??
Wanneer gaan jullie beginnen met voorlezen met jullie kleintjes?
Dylano heeft geen rust in zich, dus hem op schoot nemen wordt erg moeilijk

Liefs Debby.

Ik lees Lotte al heel lang voor. Volgens mij al vanaf week 12...

Er zijn ook boekjes te koop waar je figuurtjes uit kunt halen e.d. Zo kun je lezen op een spelende wijze introduceren.

Groetjes, Marisa

Hoi hoi,

we hebben ook zo'n kijk en voelboek met plaatjes erin, en bij sommige zitten er dan voelbare delen in. Bijv. bij een egel, een beetje puntjes zeg maar.
Maar Dylano eet liever het boek op, dan dat hij erin kijkt. Gister zei mn zwager: Nou Deb, je moet die hond niet aan dat boekje laten bijten!!  Ik zeg, nou dat doet Dylano zelf hoor

Wanneer lees je dan voor? Voor het slapen gaan ofzo, of wanneer je er zin in hebt?
En blijft je kleine op je schoot zitten??

Hebben laatst boekjes op de rommelmarkt gekocht, dus die hebben we alvast!

Liefs Debby.

Hoi Debby,
Ik vind het een hele leuke vraag, maar ik ben dan ook een echte boeken fanaat. Nu is Mike 3.5 jr maar heeft het vanaf het begin geweldig gevonden als ik hem een verhaaltje voorlas. Vaak eerst hele kleine verhaaltjes en dat hebben we opgebouwd.
Bij Brian is vanaf de 4e week gewend geraakt samen met grote broer op bed en naar het verhaaltje luisteren.
Nu is het zelfs zo dat als Mike met een boekje naar mij toe komt dan komt Brian in volle kruippas of tiptap langs de bank/tafel steekt zn handjes uit en wil er bij.

Om je vraag dus te beantwoorden, begin met kleine verhaaltjes, grote plaatjes en kleine versjes zijn heel leuk voor die kleintjes.

Veel leesplezier
Groetjes,
Achnita

Ik lees Vera ieder dag voor (ben ook een boekenfanaat) mijn moppie heeft ook   niet echt rust in het gat, maar ik lees haar voor als ze lekker in bed ligt. Dan ga ik er bij staan (zittend kom ik niet over de rand) en lees haar lekker voor. Vooral dikkie dik is favoriet en Elmer de olifant.

Ze wacht er echt op en soms wijst ze ook al naar haar boeken op de kast.

Voorlezen is ook erg belangrijk voor de taalontwikkeling. Ook alleen plaatjes benoemen is al goed.
succes en vooral veel plezier ermee

groetjes daniela

Ik wil best voorlezen. maar Rik rukt zo dat boek uit mijn handen!!

Niet normaal joh! hahaha. Dus doe het wel maar zolang ie zijn aandacht heeft, daarna stop ik gewoon!!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Wij lezen Marissa al voor vanaf dat ze twee maanden is. Elke avond voor ze gaat slapen 2 boekjes, Gonnie en Gijsje zijn favoriet.

Terug
Bovenaan