Wanneer beginnen met zindelijk maken!

Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af wanneer jullie gaan beginnen met zindelijk maken?!!

Wij willen hier zo snel mogelijk mee beginnen.
Onze dochter is nu 8 maanden en wij willne beginnen zodra ze kan lopen


Groeten Esther
 
Hi Esher,
je kunt het proberen, maar het is nog wel erg vroeg. Ik heb een aantal vriendinnen met kinderen in dezelfde leeftijd als mijn oudste (dus nu 2 1/2 jaar) en daarvan is er eentje net zindelijk, de andere af en toe als ze er zin in heeft en de rest dus nog niet. Mijn dochter vroeg laatst zelf om het potje en aangezien de vorige gesneuveld is zijn we er samen eentje gaan kopen. Ze heeft 'm zelf uitgezocht en zelf betaald. Nu wil ze er af en toe wel even op zitten, maar ze heeft er nog niet op geplast. Maar dit is al een hele overwinning, daarvoor was ze heel stellig: "niet potje, niet cee (wc), luier aan!"
Dus een jaar oud lijkt me eigenlijk wel heel erg vroeg, in de zomer van 2007 lijkt mij een beter moment en zelfs dan is het misschien nog wat vroeg.

Groetjes,
Tineke
mama van Eloise (30-08-2003) en Aimely (03-10-2005)
 
Hoi,
Onze zoon is net 3 jaar en is nog niet zindelijk. Hij wil zo nu en dan op het potje of op de wc plassen. En hij kan zijn plas ophouden, dat merk ik doordat hij zegt terwijl ik hem aan het uitkleden ben voor het bad dat hij moet plassen. Dus ik zeg hem om het even op te houden dat we zo naar de wc gaan. En dan wacht hij . En op de wc plast hij netjes. En ik denk als ik nu echt een training ga doen met hem dat hij qua plassen wel al zindelijk kan zijn. Maar het hele poepgebeuren heeft hij nog geen controle over. We hebben het geprobeerd mbv beloningsysteem. Als hij zou zeggen dat hij moest poepen of gepoept had dan kreeg hij een sticker en als hij dan alle stickers had dan kreeg hij een cadeautje. Dat werkte alleen maar voor dat cadeautje. Zonder beloningsysteem let hij er helemaal op en heeft hij er ook totaal geen interesse in.
Maar zodra de lente er is, en ik bedoel dat het mooiere en warmere weer dan gaan we wel zindelijkheidstraining doen. Want hij moet zindelijk zijn als hij 4 is. Tenminste overdag.....'s-nachts zien we dan wel weer. Proberen we wel. Maar ja dat weten we nog niet..
Ze zeggen ook dat een kind pas zindelijk kan worden als hij/zij controle heeft over de sluitspieren aldaar. En er besef van heeft dat hij/zij plast en poept.
succes ermee.
groetjes Chantal

 
Hey Chantal

Je verteld dat je zoontje niet in de gaten heeft of zegt wanneer hij moet poepen.

Dit klinkt heel raar maar heb je weleens gezien dat hij een hard piemeltje heeft bij  poepen. Zo ja, Dan kan je hem dus uitleggen dat wanneer zijn piemel groot is(en dat voelt ie wel) hij moet poepen.

Mijn zoontje heeft dus een hard(stijf) piemeltje voor dat hij moet poepen.

Later als ze weten wanneer ze moeten  voelt hij gewoon de druk dat hij moet poepen.

Misschien heb je wat aan deze tip !!!!

Groetjes Marion
 
Terug
Bovenaan