Wanneer beginnen met zindelijk te maken

A

Anoniem

Guest
Hoe, wanneer , waar etc? Heeft iemand ideeen?

Mijn moeder vertelde mij dat ze ons altijd in de blote kont liet lopen in de zomer en dat al dat plas en poep langs de benen zeer bevorderlijk werkt voor potjes training.

Zou ik daar deze zomer al mee kunnen beginnen? of is dat te vroeg?

Annemieke

Hoihoi,
Volgens mij is dat nog veel te vroeg,en lukt dat op die leeftijd ook gewoon niet.
Ik ben met mijn oudste begonnen toen hij ongeveer 2 was,toen ging het heel snel,als je er eerder mee begint,krijgen ze meestal een terugval en kun je weer helemaal opnieuw beginnen,zonde toch?
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een kindje rond één jaar zindelijk was.
Maar je kan hem natuurlijk wel lekker in zijn blote kont laten lopen,wie weet heb je geluk.
Groetjes Tanja

Hoi,

Laatst heb ik eens een reportage gezien over een vrouw die beweerde haar kindje onder het jaar al zindelijk te hebben. Ik zet daar weliswaar heel grote vraagtekens bij, want wat was het geval?
Ze zat zo ongeveer 20-30 keer per dag met dat kind op het toilet!! Tja, als je dat er voor over hebt en verder niks anders te doen hebt, kun je  misschien zeggen dat jouw kind zindelijk is. Er wordt vaak gezegd dat ze tot de leeftijd van 2 jaar sowieso geen controle hebben over de sluitspieren, dus het lijkt me verloren moeite. Zo ook in dat geval. Er kwamen medici aan het woord die het fantastisch vonden wat ze deed, maar het geen zindelijkheid noemde, omdat bij zindelijkheid het kind dus zelf aan geeft wanneer het naar het toilet moet en dus controle over de sluitspieren heeft en dat deed/had dit kind dus nog niet.

Merijn wordt 6 juni 3 jaar en ik begin pas na zijn verjaardag met de training. Waarschijnlijk heb ik hem dan met een paar weken zindelijk. Ik laat hem dan gewoon met mooi weer in een onderbroekje buiten spelen.

Mijn mening: nog even wachten dus......

Groetjes Fonske.

Ja die kinderen van 6 maand die al zindelijk zijn.....dat houd in dat die moeders het kind op de wc zetten als het een teken geeft zeg maar dat het moet plassen cq poepen. Dan moet je je kind intensief gaan bestuderen om te weten of kind bijv zijn ogen samen knijpt als hij poept zodat je weet dat het tijd is voor het potje. Maar omdat nou zindelijkheid te noemen.
Ik heb op het kdv een meisje gehad uit afganistan die al met 1,5jaar zindelijk was en ook zelf op de wc ging zitten als ze moest.,dat is mega vroeg!
Meisjes schijne sowieso vroeger te zijn dan jongens.
Mijn zoon is nu bijna 3 en nog niet zindelijk het interessert hem ook niet. Ja plassen en poepen op comando als ik hem op de wc zet kan hij wel maar als ik er niet op let gaat alles in de luier. Vorig jaar zomer heeft hij de hele zomer (lange tijd want er waren veel hittegolven in zijn blote kont in de tuin gelopen en dus ook geplast en gepoept.......maar het heeft niets gedaan voor zijn zindelijkheid.
Ieder kind heeft volgens mij zijn leeftijd maar ik zou niet voor het 2e jaar als te veel verwachten.

hoi

wij zijn al aan het oefenen hoor!!! gewoon lekker speels.....!!!!   een leuk potje met geluid en muziek! tycho is nu 9 mnd en al een paar keer plasje op zijn potje gedaan, dan belonen we hem met iets lekkers!!!

ook op het cb besproken en die vonden het een goed plan omdat ie al goed kan Zitten

xx wen mv tycho

ik heb de oudtse nog niet eens zindelijk dus Tess moet nog even wachten

Nee ik denk ook dat het nog te vroeg is maar je kunt het altijd proberen.

Groetjes sandra

Hallo allemaal,
Ik schrijf niet vaak wat, maar lees (en dat is nogal wat op een dag) wel
elke dag getrouw mee..............

Onze dochter (nu 3 jr en 3 mnd) heb ik direct na haar 1e jr op het potje gezet,
dit deed ik direct na haar middag slaapje........gewoon om te wennen aan het
potje. (ze was sowieso overal extreem snel in, naar mijn gevoel te snel, het gaat
snel) Dit ging redelijk goed, bijna elke dag wel een klein plasje en ik maar idioot doen.
Zo begon ze de pot leuk te vinden. Toen ze 1 jr en 3 mnd was zijn we verhuisd.
Weg training!!! We zijn toen nl met een eigen zaak begonnen dus.....jammer
Vorig jaar juni (ze was toen 2 jr 5 mnd) ben ik er weer mee begonnen, het was
super mooi weer toen. Getrouw   stickers plakken...voor elk plasje en poepje.
Binnen 3 dagen had ze het helemaal door..........resultaat dag en nacht zindelijk.
Weg met die luier.         Hoera!!
Ook bij de 2e (wordt in aug. 1 jr) ga ik weer beginnen met de 'training',( (lees bekend maken met potje) áls ze ongeveer  1 jr is  dus gewoon na haar middag slaapje op het potje. En in de zomer van 2008 (als ze 2 wordt) ga ik echt beginnen.
En wie weet...is ze net zo snel als haar zus.....zoniet Jammer......

Ik denk dat het per kind verschillend is, ik ga er geen dwingen van maken.
Ieder kind heeft zijn/haar eigen tempo...
Ik zal zeggen, probeer je kindje bekend te maken met de pot. Op het moment dat
je denkt dat het kan.....gewoon meer proberen.

groetjes Diana

Terug
Bovenaan