Wanneer beginnen over inleiden etc?

Hoi dames,

Morgen ben ik 40+7 en moet ik (als die kleine zich vandaag niet laat zien) weer voor een standaard controle naar de verloskundige.

Ik vraag me alleen af wat ik hiervan mag verwachten? Wanneer begin je bijvoorbeeld over inleiden of wanneer sturen ze je door naar het ziekenhuis voor een CTG? Officieel ben ik pas de 25ste 2 weken overtijd, is het gebruikelijk om tot die tijd te wachten met een doorverwijzing naar het ziekenhuis om te kijken of alles nog goed is met de kleine? Of kun je daar al eerder om vragen?

Zelf zou ik gerustgestelder zijn als ze in ieder geval voor het volgende weekend wat check ups doen, zodat ik zeker weet dat de kleine alles goed is. In het ziekenhuis kunnen ze dat denk ik net iets beter beoordelen.

Ben echt een groentje wat dit betreft, dus alle /adviezen zijn welkom!

Gr. Juutepetuutje

Hoi Juutepetuutje,
Ik ben vandaag 40+5 en heb a.s. dinsdag weer de volgende controle. Ik was bij de vorige controle bij de VK gewoon nieuwsgierig dus ik heb gewoon gevraagd wat de gang van zaken is als ie niet uit zichzelf komt.

Ze vertelde dat als de baby er nog niet is a.s. dinsdag we overgaan tot strippen (gewoon tijdens die controle in de praktijk blijkbaar...). En ik krijg dan meteen een verwijzing voor de gyn mee voor vrijdag. Het strippen zou in de regel binnen 48 uur effect moeten hebben. Als dat dus niet zo is dan gaan we dus naar de gyn voor controle van de beeb met ctg enzo. En daarna bepaalt de gyn dus hoe het verder loopt.
Maar goed zo gaat het bij deze praktijk, wie weet verschilt dat nog wel per praktijk.

Ik zou in ieder geval niet schromen om het gewoon te vragen hoor! Je kan maar weten waar je aan toe bent, de laatste loodjes wegen al zwaar genoeg!
Veel sterkte ermee en zet 'm op!

Ik zou het ook gewoon vragen! Ik ben aanstaande woensdag uitgerekend, maar begin me langzaamaan ook af te vragen hoe het verder gaat als je overtijd raakt. Dus bedankt voor de info, dikzak!
Ik ken trouwens twee andere vrouwen, die toen ze 10 dagen overtijd waren inleiden hebben afgedwongen. Zelf zou ik het liever niet willen, omdat mijn andere twee kinderen thuis zijn geboren en dat lijkt me heel fijn om weer te mogen ervaren. Maar ik ben gelukkig nimmer overtijd geweest tot dusver, dus ik misschien denk ik in die situatie er heel anders over! Succes! En hopelijk komen die kleintjes van jullie snel!

Vraag om gestript te mogen worden en vraag gewoon wanneer je eventueel ingeleid mag worden!
Meestal maken ze een afspraak bij een week overtijd, zodat je bij 2 weken overtijd gelijk op dag 15 bij de gyn terecht kan.
Stel gewoon al je vragen dat geft duidelijkheid en zekerheid.

Nog even meid... hou vol... een week lijkt lang maar dan komt je kindje echt hoor!

He meiden, tnx voor de info. Met deze vragen zat ik ook. Of zit ik eigenlijk nog steeds.. ik ben nu ineens stuk alerter op bewegingen van de kleine. Ik denk steeds: oh hij beweegt veel minder. Misschien loop ik al rond met ontsluiting maar weet ik het niet :/ Ik ga morgen denk ik alvast ff bellen of de controle eerder kan. Want ben nu 10 dagen over tijd en controle is pas woensdag :/

Maar ja wat je zegt bloempje.. Een week is ook wel weer zo om.

Wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben.

Hi meiden,

Ben net terug van de VK, daar hebben ze een echo gemaakt om te kijken of er nog voldoende vruchtwater was en de conclusie was dat ie er nog iets te lekker bij lag ;-) vervolgens ben ik gestript, waar ik niet al te veel van verwacht, omdat ik volgens de VK nog potdicht zit... een heel prettig gevoel was het niet, maar vond het ook niet verschrikkelijk.

Verder heb gelukkig al mijn vragen kunnen stellen en aanstaande donderdag mag ik naar het ziekenhuis voor een CTG etc. En wie weet wat daarna volgt.... Ik hoop natuurlijk dat de kleine in de tussentijd uitzichzelf komt, maar daar ga ik niet al te veel vanuit.

Erg prettig om dat allemaal te hebben besproken en ook dat de afspraak voor donderdag staat. Klinkt een beetje raar, maar het voelt minder uitzichtloos....

Ik heb trouwens ook gevraagd of de VK bij de bevalling is als je word ingeleid en bij het ziekenhuis waar ik nu naar toe ga is dit wel mogelijk, dus ik mag haar gewoon bellen als het zo ver is. Op zich wel een prettig idee!

Nog bedankt voor jullie reacties, daar heb ik al erg veel aan gehad!

Sterkte met de laatste loodjes!!!

Lfs. Juutepetuutje

Terug
Bovenaan