Wanneer begint de menstruatie?

Misschien een rare vraag, maar ik weet nooit exact wat de eerste dag van mijn menstruatie is.

Het begint namelijk altijd met een lichte, bruinachtige bloeding bij het afvegen. Dit blijft een aantal dagen zo aanhouden en soms wordt het iets meer en het andere moment of dag wat minder. Ik hoor veel vrouwen zeggen 'wanneer de menstruatie doorbreekt'. Maar bij mij is er niet echt een moment dat het doorbreekt. Het blijft een beetje op en neer gaan, ene moment wat meer bloed, en dan ineens heel weinig. Het bloeden vanaf moment 1 tot het helemaal gestopt is duurt ongeveer 1,5 week.
 
Hoi,
 
1,5 week is wel lang zeg. Ik ben zelf vaak tussen 7 a 10 dagen ongesteld. Dit wisseld bij mij altijd. Soms begint het bij mij zoals jij beschrijft, maar vaak een dag of 1, 2 wordt het wel heel duidelijk meer.  Zelf zou ik in jou geval de dag aanhouden wanneer het het ergste is.  
Wat jij beschrijft heb ik wel gehad. Vooral in stress periodes. Maar door middel van temperaturen (methode sensiplan) ben ik er achter gekomen dat dat tussen bloedingen waren. Er was nooit een eisprong van te voren. Dan was ik ook zo 1 tot 2 weken aan het bloeden en was het ook een heel klein beetje. Vaak kwam daarna de eisprong en werd ik ongeveer 2 weken later gewoon ongesteld zoals net beschreven. Hopelijk heb je hier wat aan. 
 
Ik heb altijd geleerd dat de 1e dag van je menstruatie, de dag is waarop je voor het eerst helderrood bloed verliest. Veel of weinig maakt niet uit, zolang het maar helderrood is en dus niet bruin. Heb je hier wat aan? 
 
Bedankt voor de reacties! Ik ga er op die manier op letten.
 
Ik heb wel wel eens een aantal maanden mijn eisprong gemeten. Die was altijd vrij laat, en meestal slechts 5 dagen voordat voordat die heel lichte bloeding begint. Misschien begint dan nog niet officieel mijn menstruatie, maar het maakt me wel onzeker want het is wel altijd het begin van de menstruatie. Hoe kan een eicel innestelen als er al 5 dagen later een bloeding begint.. 
 
Hey, wat vervelend zeg.. vanaf het moment dat je een beetje begint te bloeden, hoelang duurt het dan voordat je echt het heldere rode bloed gaat verliezen?
 
[quote quote=10573234]Hey, wat vervelend zeg.. vanaf het moment dat je een beetje begint te bloeden, hoelang duurt het dan voordat je echt het heldere rode bloed gaat verliezen?[/quote]
Het is vaak tussendoor wat rood bloed, dan weer bruin, etc..
 
Ik heb ook elke maand rond dag 8, als het bloeden nog maar licht en donkerrood is, dat ik dan ineens last krijg van mijn buik.   Een week geleden begon mijn menstruatie en helemaal nergens last van qua pijn. Nu het bloeden bijna is gestopt krijg ik ineens buikpijn, vooral de darmen. Veel darmkrampen en winderigheid. Herkennen jullie dat? Dat blijft meestal ook zo'n 3 dagen aanhouden, waarvan dag 2 het ergst meestal. Dat ik ook ff krom lig van de darmkrampen. Als dat eenmaal voorbij is, is mijn menstruatie meestal ook voorbij. 
 
Als ik hiernaar Google dan kan ik er niks over vinden. Ik lees alleen maar over pms. Maar dat is toch vlak voor de menstruatie? Ik heb alleen aan het einde van de menstruatie pijn.
 
Terug
Bovenaan