wanneer begint het nou echt??

ik ben nu 38 weken zwanger en vanaf 36 weken heb ik last van mijn buik net of ik heftig ongesteld ben maar dan ineens is het weer weg, en denk ik oke weer vals alarm, en ik heb ook onzetted pijn in me bovenbenen,ik kan er niet meer van slapen, en loop steeds rondjes,als het dan weer afzakt ga ik weer liggen maar 2 uurtjes later is het weer terug,de buikpijn is zo goed als over,mijn kindje loopt 2 weken voor met zijn gewicht en ik ben heel bang dat ik langer dan 40 weken moet lopen, ik durf dat niet aan,ik heb er voor gekozen deze keer thuis te bevallen, maar ben bang dat het me niet gaat lukken omdat deze veel groter is dan de vorige,is het niet verstandig om in het ziekenhuis te bevallen?? en heeft iemand hier ervaring mee??wat betekend nou toch die pijn in me benen?? de vk is daar niet echt duidelijk in. liefs monique

Beste Monique, je hebt voorweeen, dat is heel normaal bij je 2e kind. De baarmoeder reageert op elke prikkeling en een spier die geprikkeld wordt trekt samen.
Ondertussen wordt de baarmoedermond vast wat korter en weker en wordt je kindje vast wat dieper in je bekken geduwd. Dat veroorzaakt wrs ook de pijn in je bovenbenen, gewoon afklemming.
Maak je over dat gewicht niet al te veel zorgen. Als je goede weeen hebt als de bevalling straks begonnen is is je baby er wrs zo.
Als je vk het niet aandurft thuis met je laat ze dat heus wel weten, maar zolang zij niet zegt dat je naar het ziekenhuis moet kun je gewoon thuis blijven.
Probeer een warm bad te nemen voor je gaat slapen, dat helpt nog wel eens en als je helemaal geen oog meer dicht doet, vraag je huisarts om een slaaptabletje voor 1 of 2 nachten.  

Hoi Monique,

Ik weet wat je bedoelt hoor. Ik heb het ook al weeeeeeken!!! Ik dacht ook: nou zoveel voorweeen....dat duurt vast niet lang meer. Ja niet dus, ben nu 41 weken en slaap nu met slaappillen om nog een beetje aan mn slaap te komen.
Ik hoop voor je (ook voor mezelf, hihi!) dat het niet al te lang meer duurt en het echte weeen gaan worden. Veel sterkte!

groetjes, Karin

Terug
Bovenaan