wanneer begint je ongie??????????

A

Anoniem

Guest
Hai,

Ik heb een vraagje. Vanaf wanneer kun je met je ongie gaan rekenen? Ik zal het even toelichten. Voordat ik ongie ga worden heb ik altijd een aantal dagen bruine afscheiding alleen bij het afvegen. Nu gebruik dan wel af en toe een tampon. Afgelopen donderdag was die bruine afscheiding al iets meer, het was zichtbaar in een maandverbandje. De dag erop was het nog steeds bruin maar kon ik niet meer zonder tampon of maandverband. De volgende dag, zaterdag, is de ongie dus echt goed doorgebroken met helder rood bloed. Welke dag moet ik nu nemen als eerste dag van mijn ongie? Donderdag, vrijdag of zaterdag?????? Ik wil mijn vruchtbare periode goed kunnen uitrekenen maar zo raak ik alleen maar in de war.

Wie kan mij adviseren?

Hoi Nataly,
Ik kan me in jou verhaal verplaatsen en ben er d.m.v. ovulatietesten en uitrekenen acter gekomen dat je moet rekenen van af de dag dat je bruinverlies hebt. Dan begint inwendig namelijk al het ongiproces.
Ik hoop dat je hier iets mee kan.
En ik ga ervan uit dat het bij jou en mij hetzelfde is.
Heb deze vraag ook al eens gesteld in het verleden en kreeg ook ongeveer hetzelfde antwoord.
Succes met klussen.
Liefs Bo

Hai,

Ik heb dan toch nog een vraagje. Moet je dan gaan rekenen dat je toch al wat meer bruinverlies hebt of ook al de dagen dat je alleen maar wat bij het afvegen hebt?

Anders ga ik gewoon rekenen vanaf de donderdag en vanaf de vrijdag.

Ik hoor het graag van jullie.

Hallo Nataly,

Ik wil je niet verwaren, maar wat boompje heeft heb ik niet. Meestal verlies ik een dag of 2 van tevoren een paar kleine veegjes bruin en 2 dagen later begint bij mij pas de ongi. Dit heb ik via het bijhouden van het cervix(slijm) verlies kunnen bereken.

Misschien ovulatietesten doen net als boompje. Ik denk dat het weer bij iedereen anders uitvalt.

Groeten Nathalie

Terug
Bovenaan