Wanneer begonnen jullie met fruithapjes en hoe vonden de kids het?

Hallo,

Wanneer zijn jullie begonnen met fruit of groente hapjes?
Ik ben 2 weken geleden al voorzichtig begonnen met wennen.
Paar hapjes vind hij het lekker en slikt hij het door en dan houdt het op en spuugt hij het uit.
Ik heb banaan van Olvarit geprobeerd en nu fruitcocktail.
Sap van Olvarit (kant en klaar) vind hij wel erg lekker.
De ene keer beter dan de andere keer.

Ik was benieuwd naar jullie ervaringen en eventuele tips.

Bedankt

Jacomien
mama van Kylian
09-09-2007

Nou wij zijn van de week begonnen met peer. Zelf even gekookt en geprakt.
Ze is ruim 4 maanden en vind het heerlijk. Helemaal geen gekke bekken trekken eerder een gezicht van waarom wordt mij dit nu pas aangeboden.
Een tip geef in het begin niet teveel door elkaar. Maar een paar dagen hetzelfde zodat je weet waar een eventuele allergische reactie vandaan komt.

Wij zijn met ons zoontje begonnen met 5.5 maanden met zijn eerste groentehapje en een week later ook een fruithapje. Hij vond het verschrikkelijk! Vers of potje maakte niet uit, hij vond er helemaal niets aan! Pas na een paar maanden vond hij fruit lekker en nog een paar maanden later ging het pas goed met groente.
Hij is nu 17 maanden en vindt heel veel erg lekker, dus geen eetproblemen meer hier.

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi. Mijn jongste is bijna 6 maanden en sinds een week ben ik met groente en fruit begonnen maar hij vind het heerlijk!!!! Als hij 's morgens zijn druppeltjes vit. D krijgt (hij krijgt nog bv) en hij ziet de lepel dan begint ie al te spartelen.. Wat een domper als het dan druppels zijn haha..
Hij heeft een hele week peer op, en 's avonds broccoli en dat viel goed in de smaak. Morgen ga ik bloemkool maken voor hem, en een appeltje (stukje dan..).. Ben benieuwd hoe dat gaat, maar volgens mij gaat het helemaal goed komen.
Gr. Anne-Marie

Begonnen met 6 maanden en de eerste 3 weken kreeg ik er bijna geen hap in, hij vond het vreselijk, trok ook hele vieze gezichten, terwijl hij de groente hapt vrolijk naar binnen hapte... Fruit was gewoon niet zijn ding. Ik ben rustig blijven aanbieden en van de ene op de andere dag at hij het wel met smaak op! Ik wist niet wat ik zag! Sindsdien is fruit nooit meer een probleem... Maar waarom opeens, ik heb geen idee!

Maar ik bedoel: geef niet op en varieer niet te veel met smaken, tot dat het goed gaat. Volhouden!

Ik ben eerst met groente begonnen (4,5 mnd)  dat vond hij niets toen heb ik pap van een lepeltje gegeven dan is de smaak het zelfde alleen dikker en van een lepeltje. Zo was niet alles anders. Toen hij het doorhad om van een lepeltje te eten ben ik met groente begonnen en nu gat dat goed.
Van de week ben ik met fruit begonnen (6 mnd) en hij moest daar niets van hebben huilen maar wel het geknoeide van zijn slap sabbelen de smaak was dus wel lekker.
Ik bedacht dat eten voor hem altijd warm is geweest en dacht waarom maak ik et niet warm en hij zat heerlijk te smullen totdat het weer koud werd!!!
Ook zijn diksap maak ik warm dan wil hij het wel

Misschien een idee om uitteproberen als ze geen fruit maar wel groente eten.

Linda.

Hoi,

Ik ben met 6 maanden begonnen. Ik heb zelf als kind nogal last gehad van allergien dus voor de zekerheid maar 6 maanden niks anders dan borstvoeding gegeven.
Ik ben niet met prakjes begonnen maar met hele stukken (sperzieboon, stronkjes broccoli, stuk banaan, reep peer enz.). Ze kreeg in het begin niet heel veel binnen maar had er wel erg veel lol in. Nu is het een geweldig makkelijke alleseter.

gr. Anne

Terug
Bovenaan