Wanneer begonnen jullie met het geven van vaste voeding?

Weten jullie nog hoe oud jullie kids waren toen ze aan de groente gingen 's avonds?
Luka is nu een half jaartje en sinds kort valt de groentehap (en 's middags het fruithapje) pas echt goed.Hij kreeg er altijd veel darmkrampjes van.
Mijn osteopaat vertelde me vanmiddag dat ze bij borstvoeding het liefst 'zien' (zolang het natuurlijk mogelijk is) dat je 6 maanden borstvoeding geieft.Hij ze me ook dat dat ook het beste is met flesvoeding.Tuurlijk mag een fruithapje ook al eerder, maar in principe is meer niet nodig omdat het nog niet goed is voor de darmpjes.
Ben zelf ook een grote voorstander om het rustig aan te doen wat betreft vast voedsel.
Het lijkt me persoonlijk niks om zo vroeg te beginnen met vaste voeding, die darmpjes zijn nog niks gewend.
Nu dus Luka aan 't fruit en 's avonds groente, met een aardappeltje.Nog heeft hij er flinke krampen van (ligt nu te krijsen in z'n bedje) maar ja, je moet een keertje beginnen met vaste voeding denk ik dan...
Vroeg me af of er moeders waren die het ook rustig aan doen of hebben gedaan wat betreft het starten van vaste voeding geven...

Groetjes Roos.

Hoi,

Ik heb ook gewacht tot 5,5mnd en toen begonnen met 2-3x per week fruit, ik gaf zelf bv en heb het vaste voedsel heel langzaam opgebouwd, ze hebben hier nooit last gehad daardoor, graanproducten heb ik pas vanaf 7,5-8mnd gegeven.

Gr MJ

Hoi,

Ik heb ook gewacht tot 5,5mnd en toen begonnen met 2-3x per week fruit, ik gaf zelf bv en heb het vaste voedsel heel langzaam opgebouwd, ze hebben hier nooit last gehad daardoor, graanproducten heb ik pas vanaf 7,5-8mnd gegeven.

Gr MJ

Jaha, zeker. Leah heeft de eerste 6 maanden volledige borstvoeding gekregen en pas na die 6 maanden ben ik gestart met bijvoeding. Maar jeetje, wat heeft dat toen ook nog problemen gegeven: darmkrampen, pijn, harde ontlasting, het arme kind was echt van slag. Ik ben groot voorstander van bijvoeden ná die 6 maanden, juist omdat je die darmpjes de kans moet geven om te rijpen, hoewel dat voor het ene kindje sneller gaat dan het andere kindje. Overigens begon ik bij mijn oudste direct op de dag dat ie 4 maanden werd met bijvoeden, ik wilde toen zo graag..... :)

Vanwege onze andere dochter met koemelkallergie wat voorzichtiger geworden en bij Leah dus (met al haar allergieën toen) laat en heeel erg langzaam bijvoeding geïntroduceerd.

En nu moet ik echt mijn bedje induiken, het is al bijna half 1, morgen gaat die wekker weer om kwart voor 7.......

Jaha, zeker. Leah heeft de eerste 6 maanden volledige borstvoeding gekregen en pas na die 6 maanden ben ik gestart met bijvoeding. Maar jeetje, wat heeft dat toen ook nog problemen gegeven: darmkrampen, pijn, harde ontlasting, het arme kind was echt van slag. Ik ben groot voorstander van bijvoeden ná die 6 maanden, juist omdat je die darmpjes de kans moet geven om te rijpen, hoewel dat voor het ene kindje sneller gaat dan het andere kindje. Overigens begon ik bij mijn oudste direct op de dag dat ie 4 maanden werd met bijvoeden, ik wilde toen zo graag..... :)

Vanwege onze andere dochter met koemelkallergie wat voorzichtiger geworden en bij Leah dus (met al haar allergieën toen) laat en heeel erg langzaam bijvoeding geïntroduceerd.

En nu moet ik echt mijn bedje induiken, het is al bijna half 1, morgen gaat die wekker weer om kwart voor 7.......

Ik heb tot 4 maanden bv gegeven en ben daarna overgegaan op hypoalergene flesvoeding.
Heb daarna daniel af en toe een rijstebloem papje gegeven maar ben geloof ik pas met 8 maanden begonnen met een fruit of groentehapje.
Niet echt vanwege de darmpjes maar omdat ik bang was dat hij ergens allergisch voor was en ik in die tijd zo in mn dieptepunt van mn depri zat en de hele verantwoording me zwaar drukte.
Cb zei dat ik nog wel effe door kon gaan met de fles en dan met 8 maanden met groente of fruit kon beginnen... om mezelf wat rust te geven en mn ritme aan te houden.
Hier hebben met fruit altijd de sinasappel geweerd tot hij een jaar was, mn broertje heeft daar namelijk erge allergie tegen en daarom was ik er zo voorzichtig mee, met een jaar ben ik langzaam begonnen met dat geven, maar daantje had er gelukkig helemaal geen last van.

Liefs Marina

Ik heb tot 4 maanden bv gegeven en ben daarna overgegaan op hypoalergene flesvoeding.
Heb daarna daniel af en toe een rijstebloem papje gegeven maar ben geloof ik pas met 8 maanden begonnen met een fruit of groentehapje.
Niet echt vanwege de darmpjes maar omdat ik bang was dat hij ergens allergisch voor was en ik in die tijd zo in mn dieptepunt van mn depri zat en de hele verantwoording me zwaar drukte.
Cb zei dat ik nog wel effe door kon gaan met de fles en dan met 8 maanden met groente of fruit kon beginnen... om mezelf wat rust te geven en mn ritme aan te houden.
Hier hebben met fruit altijd de sinasappel geweerd tot hij een jaar was, mn broertje heeft daar namelijk erge allergie tegen en daarom was ik er zo voorzichtig mee, met een jaar ben ik langzaam begonnen met dat geven, maar daantje had er gelukkig helemaal geen last van.

Liefs Marina

nathalia was net geen 4 maanden, toen ze haar eerste fruithapje kreeg en 5 maanden toen ze haar eerste groente hapje kreeg.
ze liep t eten altijd uit onze mond te kijken, dus vandaar dat we zoiets hadden van: laten we het proberen.
moet wel zeggen dat ze echt maar heel weinig kreeg hoor, gewoon een paar hapjes.
met 5,5 maand kreeg ze zowel groente als fruit, en gingen we het opbouwen. elke dag een hapje meer.
met 6 maanden at ze een klein potje leeg, van ieder.

hoeveel geef je luka?
misschien slim om het ook echt op te bouwen,( als je dat nog niet doe/heb gedaan) dus beginnen met 2 hapjes, als dat goed gaat 3 hapjes enz.
en cinababy werkte hier ook heel goed voor de krampjes.

boterham kreeg nathalia met 6,5 maand.

liefs, do

Terug
Bovenaan