Wanneer begonnen jullie met onderzoeken?

Hallo dames!

Ik zit nu in ronde 5 voor een tweede kindje. (Deze ronde word ook niks want ik heb al redelijk bloedverlies gehad en mijn nod is as zondag) dus we gaan naar ronde 6. Na een miskraam bij 11 weken, een vroege miskraam en 3 mislukte pogingen begin ik mij toch af te vragen waarom lukt het maar niet. Ik heb positieve ovulatietesten, een normale cyclus van rond de 30 dagen.

Na mijn vroege miskraam mocht ik al een bloedonderzoek laten doen in het zkh om te kijken naar stollingsproblemen. Ik vond dat toen al te vroeg omdat het gewoon domme pech kan zijn dat het niet lukt. Maar wanneer begin je met zulke onderzoeken? Wanneer dachten jullie van ik moet nagekeken worden?

Ik weet ook dat een half jaartje proberen nog niks is om een kindje te mogen krijgen, maar elke keer weer die teleurstelling pff. Gaat toch in je hoofd zitten of er niet wat anders aan de hand is.
 
Na 1jaar actief proberen met ovulatietesten en gemeenschap rond de dagen van ovulatie hebben wij de stap naar de huisarts gezet en kregen wij gelijk een doorverwijzing voor het ziekenhuis. Hier is toen als eerst gestart met een oriënterend fertiliteitsonderzoek.
 
Je krijgt een verwijsbrief van de huisarts na een jaar proberen of 3 miskramen volgens mij.

Wanneer je de stap zet is natuurlijk aan jullie zelf.
 
Wij zitten nu in ronde 15 en gaan volgende week, rond ovulatie(toevallig) voor het eerst naar de gynaecoloog. We hebben de afspraak gemaakt na ronde 13 (toen heb ik verwijzing huisarts gekregen). In Nederland wordt er inderdaad niet zomaar geaccepteerd dat je naar de huisarts gaat hiervoor. Je moet echt een jaar bezig zijn, of andere reden hebben, zoals 3 miskramen, hele onregelmatige cyclus oid. Anders gaat de huisarts gewoon zeggen dat je nog even moet proberen en ze hebben het al zo druk.
 
Hee, jaa lastig, zit een beetje met dezelfde vraag, heb ook een vroege miskraam en 1 bij 11 weken gehad en we zijn nu een jaar bezig voor ons eerste kindje
kheb ook een ovulatie en een cyclus tussen 29-33 dagen meestal
had na de laatste miskraam de vk gebeld die wou ons wel doorsturen maar ze waarschuwde dat het best een heftig traject kan zijn en dat er ook vaak niks uitkomt, ik hoop dat ik snel nog een keer zwanger mag worden maar als dat ook misgaat gaan we denk ik de stap zetten
 
Toen met mijn biochemische zwangerschap was ik toevallig bij de gyn en die wou daar al mee beginnen maar toen was ik nog maar net bezig dus vond het onzin om daar al mee te beginnen. Dus ik had in principe toen kunnen beginnen.
 
Terug
Bovenaan