wanneer belt jullie kinderdagverblijf?

Vandaag is Mats weer naar de creche geweest maar ik werd om 12 uur gebeld dat hij koorts had (38,5 graden) en hangerig was. Ik ben hem dus op gaan halen en hij begon te lachen toen hij me zag. Nu ligt hij heerlijk in zijn eigen bedje te slapen.
Ik vind het geen probleem om hem te halen, als ze niet lekker zijn heb je ze toch het liefst bij je.
Maar, een ander kindje had oorontsteking en lag te gillen en aan d'r oren te plukken. Zij mocht wel blijven omdat ze "onder behandeling" is. Beetje vreemd vind ik!

Wanneer worden jullie door de creche gebeld?? Vinden jullie dit niet ook een beetje vreemd?

hoi,
ik werk zelf op een kdv en wij moeten de ouders bellen bij koorts van 38,5 of hoger.als de kindjes niet extra aandacht vragen mogen ze met een beetje koorts wel blijven en krijgen in overleg met de ouders een zetpilletje.maar een ziek kind hoort toch wel in zn eigen bedje thuis.
ik begrijp dat je het raar vind dat dat huilende kindje met oorontsteking wel mag blijven.maar waarschijnlijk huilde ze toevallig wanneer jij kwam en gaat het het grootste deel van de dag wel goed.het is maar een momentopname.net als dat jou kindje gaat lachen als hij jou ziet,terwijl hij daarvoor echt niet lekker was.ik heb een keer een preek gekregen van een vader omdat ik hem gebeld had omdat zn zieke dochter alleen maar huilde,al 2 uur lang.toen hij binnenkwam was ze net in slaap gevallen.dan maak je toch een mooie beurt als leidster.als dat kindje de hele dag moeilijk zou zijn word ze echt wel "weggestuurd".leidsters hebben nu eenmaal geen tijd voor 1 op 1 aandacht.
beterschap met je kleintje!
groetjes kari

Hoi. Bij ons word je gebeld als je kindje 1 op 1 verzorging nodig heeft.
Teun had laatst de waterpokken en ze hebben me wel gebeld maar meer om me te waarschuwen dat ik  niet zou schrikken,hij mocht wel gewoon blijven.
Teun had daarvoor het rota-virus en ik belde of hij mocht komen (ik moest toen nog wel naar de ha) maar ze zeiden dat hij het gewoon mocht proberen. Ik heb uiteindelijk zelf besloten om hem niet te brengen.
Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan