wanneer ben je er aan toe om zwanger te worden

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,
ik zal me eerst even voorstellen, ik ben 27 en getrouwd. Mijn man wil heel graag kinderen en ik op zich ook wel, maar ik weet niet of ik er al aan toe ben. Ik denk dat ik vooral bang ben dat er iets mis zal zijn met mijn kindje, en ik weet niet of ik er al aan toe ben moeder te worden. We hebben allebei een vaste baan, huis met extra kamers etc dus objectief gezien zijn we er klaar voor....

wie herkent mijn twijfel of heeft iemand tips??

dank jullie!

Ik herken je twijfel wel een beetje, maar...
je weet nooit precies wanneer je eraan toe bent. Je kan het gaan uitstellen, maar ja, de tijd gaat ook verder. Ook moet je niet gaan plannen wanneer het het beste uitkomt. Als je een keer de knop omgezet hebt, ga je er ook voor. De eerste keer dat je ongesteld moet worden ben je heel zenuwachtig, want stel dat het nu echt zo is?! Maar wordt je ongesteld...dan baal je toch best wel en stort je je (mijn ervaring) volop in de tweede ronde. Wanneer je dan daadwerkelijk de positieve test in handen hebt, komen er ook weer allemaal twijfels, maar die gaan weg en dan wordt het alleen maar leuker. Ook nu we voor de tweede gaan, heb ik die zenuwen weer gevoeld. Is je relatie goed en weet je dat je samen kinderen wil...dan moet je er voor gaan. Waarom wachten?

hoi vlindermeisje,

ik herken het probleem ook hoor.
zelfs nu we bezig zijn voor een 2e twijfel ik af en toe nog.
maar dan denk ik er goed overna en dan weet ik gewoon dat het goed gaat komen.
de keus kun je alleen maar zelf maken, maar als je dan zwanger wordt en je kindje voor het eerst in je handen houdt.... onbetaalbaar

Terug
Bovenaan