wanneer ben je het meest vruchtbaar na een miskraam?

joannam

New member
Hallo,

wij hebben vorige week te horen gekregen dat ons kindje geen hartslag had, hierbij heb ik tabletten gekregen om onze miskraam op te wekken.

Inmiddels heb ik deze miskraam gehad en willen wij graag weer zwanger worden, ik zou graag willen weten wanneer ik dan het meest vruchtbaar ben voordat mijn volgende menstruatie er aan komt.

hoe kan ik dit uitrekenen? (mijn cyclus voor mijn zwangerschap was ook onduidelijk omdat ik net gestopt was met de pil. ik ben maar 1 keer ongesteld geweest nadat ik gestopt was met de pil en was toen meteen zwanger.)

kan iemand mij hierbij advies geven?
 
Hier ben ik ook benieuwd naar ik heb donderdag de pillen genomen.



Vloei je niet meer joan? Als je cycles weer 'normaal' zou op pakken denk ik dat je met 2 week eisprong hebt maar zeker weet k t niet
 
Hey dames,

Na een miskraam krijg je na ongeveer 4-6 weken waarschijnlijk weer je eerste menstruatie. Zelf heb ik bij mijn MA geen pillenkuur gehad, maar een curettage en 5 weken daarna was ik voor het eerst weer ongesteld.

Wanneer je het meest vruchtbaar bent is lastig in te schatten, omdat je niet weet wanneer je eisprong weer gaat plaatsvinden omdat je hormonen nog op de hobbel zijn. Als je het graag wilt weten kun bijv. temperaturen en ovulatietesten gebruiken.

Succes, meiden!
 
Mijn menstruatie was weer na 3 weken.. mijn advies, wacht gewoon je eerst volgende menstruatie af, verwerk dit en wacht tot je weer een regelmatige cyclus hebt.
 
Momenteel verlies ik nog wel bloed, niet zoveel meer als eergisteren.. hopelijk neemt dit snel af, want van maandverband wordt ik echt niet vrolijk!



Ik wil eigenlijk helemaal niet wachten totdat ik weer ongesteld ben.. hoe makkelijker het dan misschien ook is qua vruchtbaarheid.

Bedankt voor de tip van de ovulatie test, ik heb geen idee hoe dat werkt kan ik dat meteen testen zodra het bloeden is gestopt of?
 
Ik heb even met je meegelezen. Hier momenteel super in onzekerheid. Positieve testen, zwangerschapskwaaltjes etc maar afgelopen weekend waren daar ineens menstruatiekrampen en bloed. Had ik bij Mn eerste zwangerschap ook, maar toch even vk gebeld voor een vroege inwendige echo. NIETS op te zien. Nergens niet. Bloed laten prikken en Mn hcg was nog aan de hoge kant, 712. Of ik heb al een miskraam gehad of dr gebeurt een wonder en dit kleintje heeft een super trage start en late innesteling. Hier ga ik niet vanuit. Sinds de inwendige echo veel bloederige slijmdraden verlies (sorry voor de details). Maar als Mn baarmoeder al helemaal leeg was, waar komt dan al dit slijm vandaan?? Mijn eerste zwangerschap had ik precies zo dit bloedverlies, met stolsels. Alleen toen op het eind.  Daaruit is wel een gezond meisje gekomen. Nu in afwachting tot woensdag, weer een bloedtest. Kijken of hcg is afgenomen of toegenomen. Vind het echt totaaaaaal niet leuk deze zwangerschap, dat continu bloedverlies en menstruatiekrampen. Ik wil ook gewoon weer heel graag een 2e kindje :(
 
wat je zegt qua krampen had ik ook, nadat ik mijn tabletten had ingenomen is de miskraam snel op gang gekomen.. daarna heb ik veel bloed verloren.. ook idd veel dik slijm bloed verlies.. ik hoop voor jou dat dit niet is wat ik heb meegemaakt. ik ben er gewoon zat van. dit is mijn eerste zwangerschap, maar momenteel denk ik echt.. wat is er nou zo leuk aan zwanger zijn? de eerste weken zijn super onzeker... en je moet zo min mogelijk stress hebben.. hier krijg je toch juist super veel stress van?

veel sterkte!
 
joannam88, ik snap dat je graag door wilt gaan, maar je lichaam moet er wel klaar voor zijn om weer zwanger te worden. Ik ben ook gelijk door gegaan en was na 3,5 maand weer zwanger. Probeer alles rustig te verwerken, het is niet niets waar je doorheen gaat! Wat Chan1234B ook zegt: als je een keer ongesteld wordt heb je wel een startpunt en is het makkelijker om het in de gaten te houden, andere kant snap ik heel goed dat je in 1 keer door wilt gaan. Als ik in jouw situatie zou zitten en met de testen aan de gang zou gaan, zou ik vanaf een dag of 10-12 testen, omdat je natuurlijk niet weet waar je precies staat. Je kunt natuurlijk ook gewoon om de dag gaan klussen of gewoon alles op z'n beloop laten gaan en het doen als je er zin in hebt.

Overigens heb ik van het weekend met 5,5 week ook buikkrampen en bloedverlies gehad en heb ik het idee dat ook deze zwangerschap niet goed eindigt. Helaas nog een week afwachten tot ik dat zeker weet, maar voor mijn gevoel is het al klaar.
 
Terug
Bovenaan