Wanneer beugel van stokken trip trap

Hallo lady's en eventueel papa's,

Hoe oud waren jullie kindjes toen de beugel van de trip trap stoel af ging. Onze dochter 1,5 heeft vandaag ondekt dat erop klimmen via de beugel en er zelf in gaan zitten door eerst op de beugel te gaan zitten wel erg leuk is. Gezien we het al zien gebeuren dat ze eraf kiept ben ik even nieuwschierig.
 
Dit heeft onze dochter ook een tijdje gedaan. Nooit gevallen gelukkig. We hebben toen de beugel eraf gehaald, maar toen bleef ze niet meer op de stoel zitten. Dus er weer opgezet. Uiteindelijk pas toen ze ruim 2 was er pas afgehaald. Ze werd toen te groot en kon niet meer makkelijk in de stoel zitten.
 
Ja je kan 'm eraf halen maar dan gaat ze waarschijnlijk steeds van tafel ja ;) Of je moet haar vast zetten met een tuigje en strak tegen de tafel aanschuiven natuurlijk.
 
Rond 1,5 inderdaad, met zelfde idee. Stunts die ze uithaalde om erin en eruit te gaan waren gevaarlijker dan gewoon zitten. Bij vriendin met oudere dochter zat ze vol trots op de stoel, met zelf erop en eraf gaan. Dus thuis eraf gehaald en ging eigenlijk meteen goed. We zijn ook niet heel moeilijk met van tafel gaan; zolang eten interessant genoeg is, blijft ze en erna vinden we het goed als ze gaat.
 
Ik heb hem er vrij vlot vanaf gehaald en stoel gewoon goed aangeschoven. Van tafel gaat ze alleen als ze mag en het voordeel was dat ik haar niet steeds in die beugel hoefde te tillen. Je kan ook gewoon even uitproberen, je klikt hem er immers zo weer op!
 
Rond de 1,5 en ging vanaf het eerste moment heel goed! Hij begon in de stoel te klimmen en wilde over de beugel heen klimmen. 
Ons zoontje is gek op eten, dus hij blijft altijd netjes zitten. Sinds hij zelf ook de regie over het erop en eraf klimmen heeft, gaat het juist alleen maar beter! 
Als hij nu bij zijn opa's en oma's in zo'n ikea stoel moet zitten, eet hij slecht en wil hij vooral uit de stoel, gewoon omdat hij zich opgesloten voelt ofzo.
Dus als jij denkt dat het kan, gewoon proberen! Ik vond het een verademing dat hij het nu zelf kon.
Hij is 1 keer van het plankje gegleden, met zijn kin op tafel, dat was gelijk een harde les en is daarna ook nooit meer gebeurd
 
Terug
Bovenaan