Wanneer bevallen 41,2 wk?

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen!

Op dit moment ben ik 41,2 wk zwanger en nog steeds niets dat kan wijzen op een bevalling. Ja, voorweeen die heb ik al sinds week 37, dus dat zegt ook niets. En soms begint het erg te rommelen, maar dat stopt dan weer. Morgen wordt ik (als het goed is) gestript bij de verloskundige, daar zie ik eigenlijk wel tegenop.... en als dit niet helpt dan moet ik dinsdag naar het ziekenhuis.
Ik ben het zoooo zat eigenlijk, en ik wil zo graag natuurlijk bevallen maar dat zit er waarschijnlijk niet meer in. Heeft iemand nog tips voor mij (geen wonderolie, ananas of bitter lemon)? En wanneer moest jij bevallen en hoe voelde je je er vlak voor?

Groetjes Mickey (41,2 wk)

Hoi Mickey,

Ik ben zelf bevallen met 41,3 wk, en ik had het inderdaad ook helemaal gehad!. Ik had ook helemaal geen voortekenen, zelfs geen voorweeën gehad.  Met 41,1 wk was ik op controle geweest bij de gyn. en hij zij dat het geen zin had om te strippen. Als er nog geen tekenen zijn dat de bevalling snel in zal zetten, heeft het volgens hem geen zin, en is het alleen maar vervelend voor jezelf.
Hij heeft dus niks gedaan. 2 dagen later werd ik 's-morgens om 4 uur wakker omdat ik buikkrampen had. Ik ben een aantal keren achter elkaar naar de wc moeten gaan omdat ik diarree had. Ik dacht dus dat ik buikgriep kreeg, en dacht nog helemaal niet aan weeën! Nadat ik niet meer naar de wc hoefde, bleef ik krampen houden die zich steeds sneller achter elkaar opvolgden. Toen pas besefte ik dat ik echt weeën had, ha ha!
Om half 8 zijn we naar het ziekenhuis gegaan, en om 15.15 uur is onze dochter geboren (26-1-2005, 48 cm, 3350 gram). Ik moet zeggen dat de bevalling me echt heel erg is meegevallen.
Dus je ziet, het is bij mij toch vanzelf op gang gekomen, zonder dat ik eerst echt voortekenen heb gehad. Ik hoop dat dat bij jou ook het geval is, want het is echt geweldig om op de natuurlijke manier te bevallen.

Heel veel succes met de bevalling! En laat je weten wat het geworden is?

groetjes Jos78

Toen ik op 40 weken zat zei ik: komende week komt het niet

Toen ik p 41 weken zat zei ik; komende week komt het niet

Ik ben bevallen met 42w1d, ook niets dat erop wees dat het eraan zat te komen, behalve dan dat je toch wecht wel eens moet gaan bevallen als je over de 42 wk gaat! Ik was met 41w3d gestript, maar dat had geen effect (was trouwens minder vervelend dan ik had gedacht)

We waren al 2x langs geweest in het ziekehuis voor echo en CTG, en er was een afspraak gemaakt om in te leiden op maandagochtend 8 uur. Zondagavond tegen 9 uur verloor ik opeens wat vruchtwater. Tegen 2 uur s’nachts begonnen de weeen en om 4 uur waren we in het ziekenhuis. Dus toch nog spontaan op gang gekomen, warschijnlijk omdat ik zoiet had van, morgen gaat het gebeuren en toen kon ik het loslaten en ging het toch nog eerder los! Maar omdat we al officieel over tijd waren zijn we toch maar in het ziekenhuis bevallen (maar goed ook, uiteindelijk belandde ik toch nog aan het infuus omdat de weeen stopten doordat onze dochter niet goed indaalde). Om 12:40 kwam onze dochter ter wereld! En over 4 weken is ze alweer een jaar oud! Wat vliegt de tijd toch!!

Succes met je bevalling, uiteindelijk komt het er wel uit!!

Groetjes Klarie

Hoi mickey,
Ik lees dat je nog steeds niet bevallen bent!
Dat is balen, zeg! Kom ook van dec-forum!

Ik ben bij de eerste bevallen bij 41+2. De 2e kwam met 41+4, en nu Lucas kwam met 41+3!

Ik heb bij de 1e ook alles geprobeert, maar niks hielp. Bij de 2 weer, maar ook strippen. Maar dat gaf ook niet het zetje. Nu bij Lucas heb ik 's middags ananas gegeten en 's nachts is Lucas met een kleine 3 kwartier, half uur geboren.

Ik merkte wel dat ik prikkelbaarder werd, dunnere ontlasting,en ja op een gegeven moment zette dan eidenlijk die weeen door.

Ik hoop dat het strippen wel bij jou zal lukken. Je wordt het opeen gegeven moment echt wel zat, hoor zo'n mega buik! En tuurlijk wordt je nieuwsgierig naar je kindje!

Succes morgen!
En ik lees zo snel mogelijk van je kindje!
Monique, mv Lucas, 29-12

Terug
Bovenaan