Wanneer bevallen 41,2 wk?

Hallo iedereen!

Op dit moment ben ik 41,2 wk zwanger en nog steeds niets dat kan wijzen op een bevalling. Ja, voorweeen die heb ik al sinds week 37, dus dat zegt ook niets. En soms begint het erg te rommelen, maar dat stopt dan weer. Morgen wordt ik (als het goed is) gestript bij de verloskundige, daar zie ik eigenlijk wel tegenop.... en als dit niet helpt dan moet ik dinsdag naar het ziekenhuis.
Ik ben het zoooo zat eigenlijk, en ik wil zo graag natuurlijk bevallen maar dat zit er waarschijnlijk niet meer in. Heeft iemand nog tips voor mij (geen wonderolie, ananas of bitter lemon)? En wanneer moest jij bevallen en hoe voelde je je er vlak voor?

Groetjes Mickey (41,2 wk)

Hoi,

Ik ben gestript met 41w+2d (dat was op donderdag). Daarna heb ik twee dagen een wat zeurderig gevoel gehad in buik en rug (strippen had dus niet het gewenste effect gehad, want dan had de bevalling dezelfde dag nog moeten beginnen).
Op vrijdagavond kreeg ik wat last van buikkrampen, dit was de volgende ochtend echter weer helemaal over. Zaterdagavond hetzelfde: weer lichte buikkrampen, maar zondagochtend weer helemaal weg. Zondagmiddag weer buikkrampen.
's Avonds toen we naar bed gingen (tegen twaalven denk ik) waren ze wel wat zwaarder geworden en begon ik te denken dat de bevalling misschien toch op gang ging komen. Slapen lukte me niet meer. Het zette echt door en om 6.15 's morgens is m'n dochter geboren!
Dit was uiteindelijk 13 dagen na uitgerekende datum. Op dinsdag had ik weer naar het ziekenhuis gemoeten voor CTG en echo (had ik met 41w ook al gehad) en ik zou dan waarschijnlijk op woensdag ingeleid worden.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

O ja, nog vergeten te zeggen: ik had voor het strippen nog helemaal geen voorweeen oid gehad. Ik ging er eigenlijk ook al helemaal vanuit dat ik wel ingeleid zou gaan worden. Was uiteraard erg blij dat dat niet meer hoefde.
Wel heb ik twee keer een slijmprop verloren (met 38w+2d en met 41w+3d). Maar dat is ook echt het enige.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Ook ik ben 40+2 dagen zwanger en net zoals bij jou is er ook bij nog niets aan de gang.
Ik ben gister gestript zonder enig effect wat erg jammer is.
Nu maar hopen dat het voor dinsdag geboren wordt anders mag ik net zoals jij dinsdag naar het ziekenhuis.
Succes met de laatste loodjes en ik hoop voor je dat je eerder bevalt dan dinsdag.

Groetjes Bernadet

Hoi hoi,

Ik  ben pas bevallen toen ik  42 weken was.
De bevalling is spontaan begonnen, zonder te zijn gestript of wat dan ook.
Het begon bij mij toen ik 41+5 (dat was op zaterdag avond) En uiteindelijk ben ik maandag avond  pas bevallen.
Sommige kindjes hebben gewoon wat langer nodig....
maar het kan dus dat je nog spontaan bevalt.

Groetjes Anna

Terug
Bovenaan