Wanneer bewust kijken?

Hoi allemaal,
Ik had deze vraag al een keer ergens anders gesteld, maar kon er niet veel mee.

Ik vraag me af wanneer een baby bewust gaat kijken. Als ik tegen ze praat (8 weken) kijkt ze me nog niet echt aan ! Ik heb nog niet echt oogcontact zeg maar.
Soms als ik een voorwerp beweeg voor d'r ogen dan gaat ze wel mee. Maar soms ook niet.
Zou ze wat mankeren?

Groetjes Marina

Zou dit niet met elk kind verschillend zijn? Je hebt namelijk baby's die al heel snel geconcentreerd kunnen kijken en voorwerpen kunnen volgen, andere doen er langer over. Ik weet het echt niet hoe dit precies. Maar op het consultatiebureau zeiden ze tegen mij dat een kindje tussen de 8 en 12 weken een voorwerp moet kunnen volgen. Ons ventje kon dit met zijn tweede week al. Hij kijkt ook erg geconcentreerd naar een voorwerp of naar ons.... zo leuk!!
Ik denk dat je je nu nog geen zorgen hoeft te maken, maar als dit niet verbetert zou je toch even naar het cb moeten gaan. Bellen kun je toch altijd?
succes ermee

Hoi Marina,

Joris ging ook pas wat later naar me kijken als ik tegen hem praatte. hij volgt wel goed dingen met zijn ogen en ik kon ook al vroeg oogcontact krijgen als hij me zag, maar ik denk dat het ook wat langer duurt voordat het horen en kijken samen werken. als je twijfelt kun je toch altijd naar het inloopuurtje van het cb?

gr floor

Ze is ook 3 weken te vroeg geboren, misschien heeft dat er ook nog mee te maken..?
Ik moet a.s. donderdag naar het bureau, dan vraag ik het gelijk natuurlijk.
Maar als ze een stem hoort, kijkt ze ook niet gelijk op. Terwijl de gehoortest wel goed was.

Terug
Bovenaan