Wanneer blijven?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ik ben vandaag weer bij de vk geweest en ik kreeg te horen dat de baby niet zo goed groeit. Als hij op dezelfde lijn door groeit als de afgelopen weken zou hij uitkomen op hooguit 2500 2600 gram.

Dit is natuurlijk erg klein en nou heb ik voor de zekerheid volgende week een groeiecho om te kijken of hij echt zo klein is en of alles nog goed is daarbinnen.

Nou ben ik alleen vergeten te vragen wanneer de baby in het ziekenhuis moet blijven omdat hij te klein is.  

Heeft één van jullie een idee of daar een gewicht aan verbonden is?

groetjes Esther

Hoi Esther,

Ik weet dat ze onder de 2500 gram liever geen thuis bevallingen doen. Hoe zwaar een kindje is maakt niet zoveel uit voor het wel of niet in het ziekenhuis moeten blijven. Als een kindje zichzelf goed warm houdt en goed kan drinken (en er verder geen bijzonderheden zijn) mag een kindje gewoon lekker mee naar huis.

Syl

Hallo,

Mijn zoontje was 2600 gram bij de geboorte. Alles is goed gegaan en we mochten dan ook meteen naar huis (ik moest naar het ziekenhuis vanwege langdurig gebroken vliezen). Volgens mij is 2500 gram zo'n beetje de ondergrens qua gewicht. Ook al hangt het natuurlijk van meer factoren af. Mijn eerste reactie was trouwens ook 'wat een kleintje, maar volgens de gynaecoloog mocht ik daar best  blij mee  zijn, vooral  voor zo'n eerste bevalling. Ik  ben nu 32 weken zwanger en ik heb de verloskundige  gevraagd of hij kon voelen  hoe groot de baby was, maar  daar kon ze nog niets over zeggen. Ik heb nogal wat stress op het werk, dus ik  ben ook wel bang dat het  een (te) kleine baby wordt. Hopen dat ie  in ieder geval 2500 gram wordt en de 37 weken haalt! Succes.

Gr. Trea    

Hoi Esther,
Toevallig is mijn nichtje vorige week ook bevallen van een heel klein babietje; zij was maar 1800 gram. Ze ligt nu in de couveuse tot ze 2200 gram is, en dan mag ze mee naar huis.
Dat is in het Ikazia-ziekenhuis in Rotterdam,  maar misschien verschilt het per ziekenhuis??

In ieder geval heel veel succes!!

Groetjes,
Susan

Terug
Bovenaan