Wanneer boodschapjes doen/en of wandelen (met of zonder hond)?

A

Anoniem

Guest
He meiden,
Wat ik mij afvroeg, nu mijn dametje dus ook haar ritme omgooide.....
Wanneer hebben jullie nu tijd om de boodschapjes te doen of bijvoorbeeld met de hond te wandelen? (tijdens of na de slaapjes)

Voorheen ging ik na de fles van 1100 (heeft dan ook tot 1100 geslapen na 0700)  rond 1230 uur, ze sliep dan lekker even in de wagen of in de cosi...ging ik boodschappen doen en wandelen, vervolgens na de fles van 1500 ging ze dus weer slapen.
(mijn hond is ook nu een beetje van zijn ritme af  en wacht ons maar dapper af...)hihi

Ben   benieuwd.

Groetjes Miranda

Hoihoi,

Ik laat alles maar een beetje van Emma afhangen.
Gewoon even wandelen met de hond of even naar de bakker, doe ik als Emma wakker wordt na een slaapje en het voorlopig nog geen tijd is voor een voeding.
(Als Emma de hele dag slaapt, heeft de hond dus pech, hahaha. Nee hoor, ik laat de hond wel regelmatig bij ons tegenover in de struiken zijn behoefte doen. Ik bedoel alleen de langere wandelingen, die schieten er overdag wel eens bij in.) Onze hond is trouwens net zo oud als Emma, 5 maanden, grappig he?
Als ik naar de  stad wil of zo (grotere uitstapjes dus), doe ik dit meteen na een voeding. Met een beetje geluk valt ze dan in de stad in de wandelwagen in slaap. En als dat niet zo is, dan blijft ze toch wel tevreden. De wandelwagen is echt haar favoriete plekje.

Ach, en zo blijven we onze dag maar om onze kleintjes heenplannen, toch?
Ik vraag me wel regelmatig af hoe alles zou moeten als er ooit een tweede bij komt.
Dan moet je je aan 2 verschillende ritmes aanpassen ?!?

Groetjes Hada

Ja erg he, je kunt het soms(altijd) maar druk hebben.
En inderdaad het leven draait nu om de kleine dame.
Ik vraag me inderdaad ook wel af hoe het dan moet met een 2e...zo heb ikook nog vogels die de nodige aandacht eisen.....
Maar ach, dat zal ten zijner tijd ook wel een oplossing voor zijn.

Oja, mijn hond kan ook gewoon naar buiten in de tuin, en verder ga ik ook bij de grotere uitstapjes direct na een fles op pad...
Ik was wel benieuwd hoe anderen het deden.

Hoi hoi,

Wat een gedoe he! Je blijft maar aan het vogelen hoe en wanneer wat te doen. Ik heb ook een hond en die laat ik uit direct na een flesje. Daan gaat dan mee in de buikdrager. Vind ie heerlijk, dus dat scheelt. En ook lange wandelingen doe ik met Daan in de buikdrager. (Al is dat na 45 min niet echt prettig meer, Daan word zwaar!)
De boodschapjes (supermarkt) doe ik het liefst als mijn man thuis is. Dan laat ik Daan even thuis.  Maar als ik naar de stad moet, dan ook weer direct na de  fles. Daan slaapt niet in de kinderwagen/maxi cosi. Dus ik heb dan ongeveer een uur tot anderhalf uur, voordat Daan het zat is. Hij gaat dan echt 'miepen' in de  wagen, tijd om dan naar huis te gaan.
Toen Daan net geboren was, hadden we 2 grote honden. Die kon ik niet uitlaten met Daan erbij. (deed ik dan als hij sliep, 5 min op het gras voor de deur) 1 ervan trok vreselijk aan de riem en was niet erg gezellig. Nu hebben we hem niet meer, ziek... vandaar dat ie niet zo gezellig meer was.

X Anita

Ik ga meestal 's middags omdat isabel bijna de hele ochtend slaapt.
Mocht ik lang weg zijn dan valt ze in slaap in de wagen, gaat prima.
Groetjes mv Isabel

Hoi,
ik ga meestal ook vrij snel na de fles wandelen (dus in haar 'wakkere tijd') soms een rustige wandeling, soms boodschapjes, probeer beetje te varieëren. Isis doet soms een klein tukje in de wagen. Thuis aangekomen wordt ze meestal meteen wakker of is ze wakker, ik leg haar dan in de box en bij de eerste slaapsignalen leg ik haar in bed. Gaat meestal goed!
x Esther

Ik ga ook meestal s'middags na de voeding wandelen of boodschappen doen.

s'morgens slaap hij nog vrij veel. Vandaar!

Hoi,

Wij hebben een hele leuke maar vooral ook enthousiaste jonge hond van 7 maanden. Echt een schatje, maar hij moet wel zijn beweging krijgen en minimaal een uur per dag uitgelaten worden. Soms wel eens lastig!

Wij gaan vooral 's middags wandelen na Heather d'r slaapje. De boodschappen doe ik meestal 1 keer in de week als vriendlief thuis is en anders snel nog even na het wandelen met de hond.

Het is een beetje een gedoe af en toe, maar goed, dankzij al dat gewandel pas ik al wel weer in bijna al mijn 'oude' kleren, dus het heeft zo zijn voordelen.

Groetjes, KT

Terug
Bovenaan