Wanneer boterham als ontbijt?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn zoon van 7,5 maand oud krijgt rond 7.15 zijn fles van 180cc. Een uur later al weer zijn fruithap, anders gaat hij niet slapen in de ochtend.  Om 8.30 dus fruit, slapen (vaak tot 9.45/10.00) en vervolgens moet hij tot 11.30u wachten voor zijn boterham met fles van weer 180cc. Nu vroeg ik mij af of ik misschien om 7.15 fles met vervolgens een boterham aan kan bieden, zodat hij het fruit rond 10.00 kan krijgen. Echter lijkt mij dit best veel. In de middag eet hij ook al een hele boterham met de fles er bij achter aan met gemak op. Pap vindt ie niets, dus vandaar nog gewoon de fles. Wat zouden jullie doen? Ik twijfel of 2 boterhammen per dag niet te veel is op deze leeftijd. Hij zou op den duur in de middag misschien ook al een extra boterham er bij willen? Graag tips en adviezen. Dank jullie! </p>

Ik zou het gewoon doen. Melk is de belangrijkste voedingsbron, maar als het er goed in gaat allemaal.. vooral op je gevoel vertrouwen!

Wij zijn rond 7 maanden ook gestart met een boterham in de ochtend aan te bieden. Mijn zoon at al een boterham met de lunch, maar we merkten dat hij in de ochtend heel mopperig was. Vanaf het moment dat hij met het ontbijt ook een boterham kreeg en daarna de fles, was het mopperen in de ochtend over..
Als je het gevoel hebt dat hij die boterham in de ochtend nodig heeft, zou ik het dus zeker proberen. Je zou dan ook kunnen kijken of je dan het fruit na het slaapje kunt geven, dan heb je al het eten wat meer verdeeld over de ochtend..

Hier ook een kindje van 7,5 mnd. Dit is ons schema;

6.30 wordt hij meestal wakker en dan geef ik hem borstvoeding. 
7.30 ontbijten we met het hele gezin, hij eet 1 boterham en drinkt water.
Rond 8.00/8.30 gaat hij weer naar bed en als hij wakker wordt krijgt hij fruit met water. 
Net voor zijn 2e slaapje weer 1 boterham met borstvoeding. 
Na zijn 2e slaapje een tussendoortje, dit kan een beetje yoghurt, fruit of groente zijn. 
Tussen 17.00/18.00 avondeten
Om 18.30 borstvoeding en dan gaat hij naar bed voor de nacht. 

——-
Ik weet niet of 2 boterhammen teveel is, op een hele dag, maar hij doet het er goed op. Voor de rest eet hij ook echt alles wat ik hem voorschotel! Hopelijk kan je hiermee vooruit! Succes! 

Je kunt ook beginnen met een half boterhammetje in de ochtend he! Als je twijfelt :) Dan merk je snel genoeg of het een succes is, en je er 1 gaat geven, of dat je toch beter nog even wacht tot de eetlust net wat meer aankan.

Terug
Bovenaan