wanneer box en wipstoel

hallo,
mijn zoon is nu 6 weken, wel vier weekjes tevroeg, maar daar merk je niks van,
vanaf wanneer vind hij het leuk in de box of wipstoel?
ik leg hem nu ook al wel eens in de box en wipstoel, maar volgens mij doet hem dit weinig.
 
Hoi,

Volgens onze kraamhulp mocht onze dochter al vanaf dag 1 in de box en wipstoel. Maar niet te lang. Ongeveer een uurtje. Omdat ze dan in 1 houding ligt.
Mijn dochter vond vooral de wipstoel heerlijk. Vanaf de 1e dag wilde ze alles zien en in de gaten houden.

Groetjes
 
Christian vond het na een weekje reiswieg wel welletjes, veel te saai! Hij houdt van rondkijken, dus hij was in de box een heel stuk vrolijker en tevredener. Dus vanaf een dag of 10 ligt hij vaak in de box. Wipstoeltje ben ik pas gaan gebruiken toen hij de box minder leuk vond, zo rond 10 weken (omdat het slechter voor ruggetje is) en dan vooral om hem erbij te hebben. Als we aan tafel zitten, als ik een huishoudelijk klusje doe, vindt hij heerlijk om te kunnen kijken!

Persoonlijk vond ik de box ook een heerlijke plaats om je kindje te laten liggen, zodat jezelf je handen vrij hebt! Ik weet niet wat je nu doet??
Waarom zou je hem er niet in leggen, zolang hij niet protesteert?

Groetjes, Karin
Mama van Christian (21 weken)
 
Hoi,

Ik wil even reageren n.a.v je reactie dat een wipstoeltje slecht zou zijn.
In de platste stand (van de wipstoel)  is dat niet waar... is het zelfs beter dan de box.
Mijn dochtertje (nu 9 maanden) 'loopt' al vanaf maand 3 bij de fysio, en hij had zelfs liever dat ik haar in het wipstoeltje legde ipv de box.
Een heeeeeele lichte kromming ontziet namelijk de druk in de nekwervels.
Een  beebje ligt immers in de baarmoeder ook niet helemaal plat en gestrekt.


Groetjes Debby mv B'Elanna

 
Mijn dochtertje heeft de eerste 3 maanden bijna heel de tijd in de wipstoel gelegen. Nou ja overdrijf ik wel een beetje maar het was wel de enige plek waar ze lekker sliep. Dik ingepakt in een warme deken en het wipstoeltje helemaal plat.
In de box legde ik haar ook en dan op de zij en om en om.
Ze sliep toenn overdag niet boven, dit wilde ze echt niet en dan is de box een handig 2e bedje.
 
Terug
Bovenaan