Wanneer box in kamer?

Hoi allemaal,

Inmiddels is deze mamaclub aardig bovenaan in het rijtje gekomen. Zelf ben ik 29 november uitgeteld en sinds vandaag bij huis. Ben nu druk alles aan het wassen, zodat dat in ieder geval klaar is. Ik vroeg me even af; wanneer zetten jullie de box in de woonkamer neer? Of hebben jullie 'm al staan? Ik moet vanaf vandaag officeel nog 4 weken, maar mijn gevoel geeft aan dat het eerder gaat komen. Aan de ene kant kan manlief dat natuurlijk makkelijk doen als ik in het ziekenhuis lig. Aan de andere kant kriebelt het bij mij ook wel. Dan is dat immers ook maar weer klaar.

Hoe doen jullie dat?
 
Ik heb hem nu iets meer als een week staan..met ruim 38 weken neergezet..dit ook vooral omdat mijn dochter dan ziet dat er wat gaat veranderen...Maar het is inderdaad ook erg leuk hem te hebben staan!!:D

Als ik jou was zou ik hem rond de 38 weken ofzo neerzetten. Maar gewoon doen waar je je goed bij voelt...!!
 
Hallo Louise,

Wij hebben de box met ongeveer 36 weken al neergezet. Wel een beetje aan de vroege kant, maar het staat (eenmaal aangekleed) erg gezellig.

Als man zijnde zou ik jullie willen aanraden de box uiterlijk met 38 weken neer te zetten. Dit geeft jou man ook wat meer rust in geval dat de kleine wat eerder komt.

Jullie dames denken namelijk de hele tijd dat wij dan alles wel even kunnen doen ;) (We hebben het al druk genoeg met zorgen voor jullie)

 
Ik moet de box nog van de zolder halen en "aankleden"
Ben morgen 38 weken.
Oeps beetje laaat dus.
Maar ja mijn ervaring is anderzijds dat de katten er anders alleen maar in willen liggen enzo. Komt wel goed.
O ja en Geert, mijn ervaring is ook dat jullie mannen het juist erg druk gaan krijgen na de bevalling. :-
Nog even de stad in voor kleine dingetjes, kind aangeven, bezoek verzorgen, en vooral genieten van de kleine. Geniet nog even lekker van de rust.
Als je dochter er dalijk is wordt echt alles anders.
Wel super leuk hoor, (mooiste wat er is) maar wel anders.
groetjes Hanneke
 
Hai Louise,

Wij hadden de box al rond week 30 in de kamer staan. We konden er één lenen van vrienden, die de box graag uit hun woonkamer kwijt wilden. We vonden het onzin om de box eerst een paar weken op zolder te stallen (we waren de zolder bovendien aan het verbouwen), dus hebben we 'm meteen in de kamer gezet. Hartstikke gezellig.

In ons geval bleek het bovendien ook niet heel veel te vroeg, aangezien ik met 34w2d tot aan de bevalling in het ziekenhuis belandde. Mijn man heeft op dat moment alles uit zijn handen laten vallen en kwam iedere avond na zijn werk even langs. Ik heb dat als heel plezierig ervaren, maar de consequentie was alleen wel dat de kinderkamer nog niet af was toen onze dochter thuis kwam. Achteraf gezien was ik graag met meer dingen 'te vroeg' geweest.

Als je de kriebels hebt, zou ik de box lekker in de kamer zetten en aankleden. Voorpret is heerlijk en daar zou ik optimaal van genieten ;-)

Groetjes,
Melian
 
Hallo allemaal,

Ben lang niet op het forum geweest. Ik zie dat er al een heel aantal bevallen zijn. Gefeliciteerd!

Over de box: ik zet hem meestal pas neer als de baby een maand of twee is. Daarvoor liggen ze er bij mij toch niet in. Of ze liggen even in de wipstoel, of in de kinderwagen en verder in bed. Ik vind de box nog zo groot en koud voor ze. Ze kunnen er verder toch nog niets in.
Hier is het verder nog redelijk rustig en verloopt alles goed.
Francien
 
Bij ons staat de box al een paar weekjes. Ben vandaag 40 weken. Juist omdat we katjes hebben wat eerder neergezet. Dan kunnen ze er aan wennen.
Met ballonnen in de box gaan ze er trouwens niet in liggen! Werkt ideaal!
 
Terug
Bovenaan