wanneer buikdrager

hoi,

Ik heb nog een  buikdrager liggen. Vanaf hoeveel weken mag een baby daarin? Ik weet dat een draagzak vanaf de geboorte mag, maar deze niet toch?
Mijn dochtertje is bijna 4 weken.

Groetjes,
Petra

Hallo Petra,

Onze Wijkverpleegkundige zei dat het vanaf 6 a 8 weken mag, je kleintje moet het hoofdje een beetje goed stabiel rechtop kunnen houden voordat je hem mag gebruiken. Een draagdoek mag wel meteen, maar dat is dus ook omdat ze daar echt geheel in liggen zonder problemen voor het nekje.

Succes!

Nymue

Het stond bij mij op de doos (ik heb een Elite) vanaf 53 cm en 3,5 kg, dus ik hoop dat je de verpakking nog hebt van die van jou????!!!!!!! Anders even neuzen  bij de babywinkel....??? Of Google?

Groetjes yvonne

Tot zo ver ik weet: vanaf een week of 6, als je kindje zijn   of haar hoofd al zelf een beetje rechtop kan houden. Bij hele kleine kindjes nog wat langer wachten!

Groetjes Dionne

Op de verpakking van onze buikdrager staat vanaf 0 maanden, maar ik denk niet dat het echt goed is voor de allerkleinsten! Als Christian erin zit, dan wordt zijn hoofdje toch wel een beetje heen en weer geslingerd op het ritme van onze voetstappen. Een beetje stevigheid in de nek is dus toch wel gewenst... anders krijgen ze misschien nu al een whiplash, ha, ha!!
We hebben de buikdrager voor het eerst gebruikt toen Christian 6 weken was.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (9 weken)

ik heb er 1 waarvan de verkoper zei dat ze er vanaf 6 weken in konden.maar het zit nu nog voor geen meter!boas zakt er helemaal in weg.ondanks de steun is het toch nog te zwaar werken voor zn ruggetje.
boas is bijna 12 weken.
groetjes kari

Hoi Petra,

Ik zou zeker even wachten totdat je kindje 'stevig' genoeg is om niet als een puddinkje in elkaar te zakken. Mijn Cas heeft bij 4 weken al wel het gewicht en de lengte van een groter kindje maar is nog een echt puddinkje. Dus behalve de nek ook goed naar het ruggetje kijken. Ik denk dat het bij elk kindje anders is, niet elk kindje is stevig genoeg bij 6 of 8 weken.
Fleur

Hoi,
Wij hebben een baby bjorn buikdrager en die gebruik ik al vanaf 4 weken. Mijn zoontje is vrij sterk en hangt er prima in. Inmiddels is hij al 8 weken en kijkt hij vrolijk in het rond.

groet van Else

Terug
Bovenaan