Wanneer buikspier oefeningen?

Had even een vraagje. Wanneer mag je weer buikspieroefeningen doen na de bevalling. Begin me naar twee weken namelijk al behoorlijk te ergeren aan dat hangbuikje. Lijk wel een hangbuikzwijntje. En ik heb ook alleen maar strakke kleding, dus het valt aardig op. Als je zwanger bent is het leuk om je buikje te laten zien, maar nu is het echt minder charmant.
Ivy

Hoi,

In het kraamboek van de kraamzorg stonden bij mij al oefeningen die je op de tweede dag kon doen. Na twee weken kun je volgens mij gewone sit-ups doen.

Groetjes

Rechte buikspieren (dus gewone sit-ups) mag je pas na 6 weken weer langzaam gaan doen. Omdat anders de buikspieren nog niet weer naast elkaar liggen. Als je nog steeds na 6 weken een gat tussen je buikspieren voelt kun je het beste sit-ups doen terwijl je de spieren tegen elkaar aandrukt.
Ik heb wel eerder rechte buikspieren gedaan en ik heb nu nog een gaatje tussen de buikspieren zitten. Weet iemand of dat kwaad kan?
En wat betreft de lubberende buik.
Ik had altijd maat 36, na de bevalling maat 40 en ik kan nu (na bijna 5 maanden) al mijn broeken weer aan. Ik sport ongeveer 1 keer in de week (met buikspieroefeningen) en wandel elke dag een rondje met de kleine. Dus het komt echt wel goed met een beetje tijd.

Bedankt voor de antwoorden. Enne...of het ooit nog goed komt met mijn buikje, dit is mijn derde kindje. Voorgaande keren is het goed gekomen (zonder buikspieroefeningen), maar bij elk nieuw kindje is het toch maar weer de vraag.
Ivy

Hoi,

Ik wil ook graag van m'n hangbuik af, want dat ziet er echt niet uit.
Nu dacht ik juist dat buikspieroefeningen weinig zin hebben, omdat
die spieren dieper in je buik dan alleen maar sterk worden, en dat dat
hangvel er echt niet van weg gaat.
En Maurice, vraagje aan jou, je zegt dat je na 5 mnd weer je eigen
kleding aan kunt, wat heb je in tussentijd dan aangehad.
Ik zit nl. te twijfelen of ik nieuwe kleding moet kopen, heb nu m'n
positiebroeken nog aan, maar die ben ik ook dikke zat. En volgens mij
duurt het nog wel ff voordat ik weer op m'n oude gewicht zit.

xx Syrah mv Ezra

De eeste paar weken had ik een lekker zittende positiebroek aan. Toen mijn dochter twee weken was heb ik 2 broeken maat 40 gekocht, die heb ik om de beurt aangehad. Langzamerhand kwam er dan steeds een broek bij (ik had ook nog een maat 38) En sinds vorige week kan ik de strakste broek waar aan.

Ik zou gewoon een paar nieuwe broeken kopen als ik jou was. Niet te dure, dan is het ook niet erg als je ze niet zo lang aanhebt.

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005

hoi, idd met alleen oefeningen is t moeilijk.
ik had een creme die de boel strak trekt en ook cm wegneemt als je m netje gebruikt, ik had er veel baat bij mn buurvrouw nu ook die geloofde het eerst niet maar bij idt merk is er niet goed geld terug garantie dus tja waarom niet proberen? je hetb 30 dagen garantie dus in die tijd zie je vaak al verschil (niet als je ondertussen onwijs veel eet maar dat lijkt me logisch)
het merk is oriflame je kunt t evt via internet bestellen en tis nu in de aanbieding (en idd ja ik verkoop t) maar ik was er erg blij mee en zodra ik nu bevallen ben smee rik meteen weer!

gr brenda

Ik draag voornamelijk rokken en die passen al weer vrij aardig. Bij broeken luistert het veel nauwer. OH ja, ik heb nog een mededeling die voor de eerste keer moeders misschien als een schok kan komen; tijdens je zwangerschap en vooral bij de bevalling gaat je bekken anders staan. Dit bredere bekken kan lange tijd problemen geven met het passen van je oude maat, dan heb je dus bredere heupen. Bij mij is het elke keer wel weer terug gaan staan, maar dit kan echt best wel lang duren.
Ivy

Terug
Bovenaan