Wanneer clomid.....?

Lieve allemaal,
Mijn man en ik zijn nu anderhalf jaar bezig om zwanger te raken.
Heb een onregelmatige cylclus.Altijd vanaf 33 dagen t/m 46. Laatste keer was zelfs 52 dagen.
Dus in de zomervakantie zijn we door verwezen naar de gynecoloog.
Daar vertelde ze me dat ze graag wil weten of ik een goede eisprong heb.
Ik gebruik al een tijdje ovulatietesten en daar moest ik nu mee doorgaan.
Op dat moment is eerst m'n ene ongesteldheid opgewekt.
Ik moest vooral niet te vroeg beginnen met de ovulatietesten. Ik begon net als die maanden ervoor op dag 16. Maar afgelopen vrijdag nog steeds geen pos test.
Ik dacht al van: dat wordt weer een lange cylcus.
Nu ben ik dus gisteren ongesteld geworden.
Nu heb ik dus weer een cylcus van precies 28 dagen.
2 pakjes ovulatietesten erdoor heen van 30 euro.
Ik snap hier helemaal niks van. Heel vervelend.
Ik heb in het anderhalve jaar nog nooit zo'n korte cyclus gehad.
Ik moest van de gynecoloog ook een paar kilo afvallen, omdat ze uit ervaring heeft gezien dat als vrouwen eenmaal afvallen ze ook wat meer regelmaar in hun cylcus krijgen. Ben ik 2 kilo afgevallen heb ik ineens een normale cylcus.
Heel bizar. Maar goed, ik vroeg me af wanneer je precies clomid krijgt voor geschreven, hoe werkt het, wie heeft hier ervaring mee.
Moesten jullie ook eerst bloedprikken of kreeg je het al gauw voorgeschreven.
Wie kan mij daar meer over schrijven?
Alvast bedankt.
Liefs van Marie

Hoi

Ik ben ook doorverwezen naar de gyn  ivm onregelmatige cyclus. Bij mij is er ook eerst gekeken of ik een eisprong had, maar dat deden ze door echo's te maken, niet met ovulatie testen. Daarna is er nog een HSG gemaakt. Toen bleek dat dat goed was en mijn ovulatie niet goed was is er clomid voorgeschreven. Dat heeft bij mij in totaal van oktober tot eind januari geduurd, de onderzoeken. zo'n 3 maanden dus. Toen heb ik 4 clomid kuren gehad en ben ik zwanger geworden.

Misschien toch eerder beginnen met de testen.

Succes
Caroline

Hallo allemaal

Voor diegene die met clomid gestart zijn of gaan starten, wil ik even goede moed geven.Wij zijn januarie met clomid begonnen en de eerste kuur wilde mijn eitjes niet groeien, maar de tweede keer groeide ze wel en was het meteen raak!!
Ik ben nu 28 wkn zwanger en had dit dus nooit durven dromen!
Dus voor iedereen heel veel sterkte, en geef de moed niet op.
groetjes

Hallo Marie,

Ik begon direct na ons eerste gesprek met de gyn aan clomid. Ik heb ook last van een hele onregelmatige cyclus die eigenlijk min of meer gereguleerd werd met Clomid. Ik moest vanaf de laatste dag tabletten slikken temperaturen tot mijn temperatuur omhoog ging. Zo bepaalde mijn gyn wanneer ik ongeveer mijn eisprong had gehad. Ik moest ook rond dag 16 naar hem toe voor een echo om te kijken of er een eitje aan het groeien was. Ik ben ongeveer 1,5 jr met pauzes aan de Clomid geweest. Er was al sprake dat ik hormonen moest gaan spuiten maar gelukkig is dit niet meer nodig. Ik ben nu 9 wkn en 1 dag zwanger. De meeste meiden raken al vrij snel zwanger als ze clomid gebruiken, in ieder geval dat is mijn ervaring sinds ik hier meelees.

Veel succes ermee,

Groetjes
patricia

Hoi Marieke

Ik loop sinds maart dit jaar bij de gyn. heb eerst tabletjes gehad om mijn cyclus regelmatig te krijgen want die is hetzelfde als jij omschrijft. Ik moest toen ook iedere keer voordat ik bij hem terug moest komen bloed prikken. Deze tabletten werkte niet dus nu zit ik aan mijn eerste kuur Glomid.
Ik hoop voor je dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Linda

Hoi,
Ik begin morgen aan mijn tweede kuur clomid, maar dan nu 100mg. De eerste kuur was 50 mg, omdat ik geen eisprong heb gehad sinds dat ik gestopt ben met de pil (maart 2005). Wij zijn vrij snel naar de gyn doorgestuurd, omdat ik   niet van het kastje naar de muur gestuurd wilde worden. Ik heb dus  zelf aangedrongen op een doorverwijzing, want een jaar proberen en veel onzekerheid is niet aan mij besteedt.

De clomid 50 mg heeft bij mij niks gedaan, dus geen eisprong. Dus deze ronde weer de cyclus opgewekt met primolut en dan van dag 3 tot en met 7 clomid. Op dag 9 moet ik terug voor een echo om te kijken of de eitjes aan het groeien zijn. Na de eerste kuur heb ik bloed geprikt om te zien of ik echt geen eisprong heb gehad. Mijn hormoonspiegel was perfect, alleen dus geen eisprong. Ik ben heel benieuwd deze ronde. Op deze site lees ik heel veel positieve berichten op het gebruik van clomid, dus hopen dat het ook aan ons besteed is...!!!!!!!

Ik hoop dat je er een beetje aan hebt. Heel veel succes verder.

Groeten
Miranda

Terug
Bovenaan