Wanneer daadwerkelijke eisprong?

A

Anoniem

Guest
<p>Hoi allemaal,</p><p>ik heb een grote kinderwens en na 3 maanden proberen ben ik gestart met ovulatietesten. Ik heb mijn LH piek gevonden. Ik had gisteren en vandaag een positieve ovulatietest. Afgelopen week hebben we om de dag ‘geklust’. Helaas gisteren op de eerste dag van de positieve test is het er niet van gekomen. Nu vraag ik me af of vandaag klussen even veel zin heeft als gisteren (op dag 1). Weten jullie wanneer de daadwerkelijke eisprong plaatst vindt als je twee dagen positief test. 24-48 na de eerste piek, of na dag 2 van de positieve test.</p><p>Ik ben bang dat ik nog een maandje moet wachten. </p>

Ja hoor, heeft evenveel zin. Ik heb 2 en 4 dagen voor mijn piek ‘geklust’ en ben zwanger geworden! Tijdens en na de piek is het niet gelukt ivm afwezigheid partner.

Zeker seks hebben! Na je eisprong 'leeft' je eitje nog 12 uur, dus ik zou vandaag en morgen in ieder geval seks hebben

Het kan zeker nog zin hebben. Je eicel leeft na de sprong inderdaad nog zo'n 12 uur (kennelijk soms zelfs 24 uur) en een gezonde zaadcel schijnt er met ongeveer een half uur te kunnen zijn. Daarnaast kunnen zaadcellen best een tijdje blijven leven, volgens sommige bronnen tot zelfs 5-7 dagen, dus zelfs als het niet meer lukt heb je nog steeds kans deze maand, ook al is die natuurlijk groter als er 'versere' zaadcellen aanwezig zijn.

Terug
Bovenaan