wanneer de huisarts bellen bij een zwangerschap?

Hee allemaal,
zal me even voorstellen ben jan1306,
we waren +/- 5 mnd bezig m zwanger te worden, nu gister een test gedaan (3 dgn overtijd) en een vette plus bij een paar seconden al (clearblue) dus we zijn erg blij maar het is nog wel onwerkelijk!!
Maar nu is het kerstvakantie, kan het kwaad als je na de kerstvakantie de dokter belt??
Of wanneer is het verstandig om de huisarts te bellen om te vertellen dat je zwanger bent.
Greetz jan

Je kan dat telefonisch gewoon doorgeven. Je moet de verloskundige juist bellen voor een afspraak, behalve als de huisarts ook bevalling doet.. dus in een klein dorpje waar geen verloskundige is.

mijn huisarts zei dat ik haar niet hoefde te bellen, moest direct door naar verloskundige. huisarts bij ons doet niks met zwangeren. ik weet nu 10 weken dat ik zwanger ben en heb de arts nog niet gezien en als goed blijft gaan zie ik haar de hele zwangere periode niet eens.

Mijn huisarts wist het pas na 8 weken en doet er verder niks mee. De apotheek is ook wel handig, mn. als je medicijnen gaat halen. De tandarts waar ik ene afspraak had, nam het ook voor lief en heeft het niet genoteerd. Kortom: het heeft niet zo n haast volgens mij. Alleen als je inderdaad medicijnen krijgt is het heel erg belangrijk om snel te overleggen hoe en wat. Bij een evt. ongeluk denk ik niet dat het ziekenhuis eerst de huisarts gaat bellen of je zwanger bent, maar dat weet ik niet zeker ;-)

gr.
Wenser

Hee,
heb de ha (assis) gebeld, maar wat jullie al zeggen ze doen er niks mee, er kwam nog geen eens een felicitatie van af!!
Ze zei dat ik pas over 2,5 tot 3 mnd de verloskundige moet bellen, heb op de site gekeken, moet al met 6 wkn al bellen voor intake die je bij 8 á 9 wkn krijgt.
Dus ga over 1,5 wk maar bellen.
Thanx voor de adviezen!
Greetz Jan

Terug
Bovenaan