wanneer de medische molen in?

Mijn vriend en ik willen heel graag een kindje, en zijn nu zo'n 10 maand bezig, zonder resultaat. Vraag me nu af wanneer ik hiermee naar de huisarts kan? Vanaf welke tijd kom ik in aanmerking voor verder onderzoek?

Over het algemeen kun je na 1 jaar proberen naar je huisarts gaan. Vaak hoor je dat ze dan naar een temperatuurlijst vragen. Dus ik raad je aan om (als je dat nog niet deed) ook alvast een paar maanden je temp. bij te houden. Anders kan het zijn dan als je bij je huisarts komt je weer naar huis gestuurd wordt met de opdracht eerst te temperaturen. Dat ben je dan in ieder geval maar voor, scheelt weer een paar maanden. Succes!

Hallo anoniem,

ik ben naar de huisarts gegaan toen wij tien maanden bezig waren. Ook omdat ik een zeer onregelmatige en vaak lange cyclus heb. Ik was het echt beu. Hij vertelde me dat hij eigenlijk pas mag doorverwijzen na een jaar maar toch kreeg ik een verwijsbriefje, mede door mijn cyclus. Ik kon 6 weken later terecht bij de gyn. (mijn ha zei al: tegen de tijd dat je terecht kan ben je ook een jaar bezig, haha!)
Vorige week dus voor de eerste keer geweest. Mijn templijsten van een half jaar waren zeer bruikbaar (dus inderdaad gaan tempen als je dat nog niet doet) en er wordt meteen actie ondernomen met onderzoeken en hormonen om meer regelmaat in mijn cyclus te krijgen!
Succes! Irene

Luna en Irene, hartstikke bedankt voor jullie reacties!
Heb wel de laatste 2 maanden een temp lijst bijgehouden, maar voor het slapengaan getempt, dus echt pingpong getallen. 's ochtends is voor mij moeilijk, omdat ik onregelmatige werktijden heb.
Mijn cyclus is trouwens wel regelmatig, zo'n 28-30 dagen. Weet niet wat het is hoor, heb vanaf mijn 18e ongeveer al het gevoel dat ik onvruchtbaar ben, en begin nu echt een beetje ongerust te worden. Denk dat ik net als jij, Irene, toch al een afspraak ga maken bij mijn huisarts, wie weet krijg ik ook al een verwijsbrief mee.

Meiden anders verzin je er toch gewoon een paar maanden bij!! Kan jou het schelen,wordt je eerder geholpen en zo`n dokter weet echt niet of je al 10 of 14 maanden bezig bent!!Brutale mensen hebben de hele wereld en dan ben jij teminste geholpen.

Suc6

Hoi!

Gewoon paar maanden bij verzinnen! Wij hebben er 2 jaar mee gewacht tot we ermee naar de dokter gingen. Moet je niet doen, gewoon van de week naar de dokter gaan en zeggen dat je ruim een jaar bezig bent!

Sandra B

Terug
Bovenaan