Wanneer de oudste naar een andere kamer?

Nou de titel zeg het eigenlijk al.
We willen ons oudste dochter eigenlijk naar de grote slaapkamer hebben en de straks de baby in haar kamer.
Maar ik wil niet dat zij het idee krijgt dat ze daarom haar kamer uit moet (ook al vindt ze het heel leuk dat ze een nieuwe kamer krijgt) Hebben jullie hier ervaring mee meiden?

Groetjes Mama van Aimée

Hoi,

wij hebben dit ook gehad toen onze tweede geboren werd.
Onze oudste sliep toen ook nog in het ledikantje waar we de baby eigenlijk in wilden hebben.
Toch wouden we hem nog zo lang mogelijk in het ledikantje hebben. We hebben hem uiteindelijk toen ik 7 maanden zwanger was verhuisd van kamer en bed en hij vond het helemaal stoer.
Ongeveer 8 weken later is onze dochter geboren en hij heeft nooit meer genoemd dat het eigenlijk zijn bed was.

Nu ben ik zwanger van de derde en nou willen we mijn dochter ook weer gaan verhuizen voor de baby geboren word en we zijn van plan om dit weer op dezelfde manier te doen.
We hebben trouwens nog wel een wieg achter de hand. dus mocht ze de nieuwe kamer prima vinden maar toch nog een tijdje in haar eigen bed slapen dan kan de baby eerst nog een poosje in de wieg slapen.

Succes!!

Groetjes motherof2

10 wk + 6d

Hoi,

Wij hebben onze oudste niet naar een andere kamer verhuist, maar wel van een ledikantje naar een groot bed. Dit hebben wij zo ongeveer halverwege mijn zwangerschap van de tweede gedaan, zodat hij zich niet uit zijn bed gejaagd zou voelen. Hij vond het superstoer zo'n 'grote mensenbed'. Wij hebben het ledikantje heel bewust samen uit elkaar gehaald en naar zolder gebracht waar het enkele maanden later natuurlijk weer vandaan werd gehaald. Zo voelde het niet 'afgepakt' door zijn broertje.
Wel hebben wij een tijdje een bedhekje gebruikt, omdat onze oudste een woelige slaper is en regelmatig uit bed donderde.
Hoe oud is jouw dochter, want vanaf 2-2,5 jaar kunnen kinderen sympathie en empathie voelen en dus meeleven met anderen. Hierdoor kan je het uitleggen en laat je haar het bedje 'geven' aan de baby.

Succes,

Anne

Ik heb hier geen ervaring mee, omdat de baby straks in de ouderslaapkamer blijft, voorlopig. Daarna gaan we een kamer spitsen of gewoon delen, ligt eraan of het een jongen of een meisje word.

Als je echt een andere kamer voor je oudste wilt, en dat lijkt me ook wel praktisch ook, zou ik al ruim op tijd beginnen. Zodat je dochter al misschien met 20 weken zwangerschap naar haar nieuwe kamer gaat. Dan heeft ze niet zo het idee dat ze weg moet vanwege de baby. Wat hier bijvoorbeeld wel erg helpt is te benadrukken wat een grote meid Eline is, als we iets van haar gedaan willen hebben. En laat haar lekker meezoeken met de spullen voor haar nieuwe kamer. De kleur helpen uitkiezen (ik zou dan wel voorsorteren, en alleen de kleuren aanbieden die je zelf ook leuk vind, dan kan ze bijv. uit twee kleuren kiezen)
Misschien is ze gek van Disney of van Bumba? Daar kun je vaak ook wel wat mee.

Succes hoor!!

Onze oudste blijft in haar eigen kamer. Wel gaat de commode en stoel naar de babykamer. Dit wil ik wel al ruim voor bevalling doen, inderdaad zodat ze niet het gevoel krijgt het te moeten afstaan aan de baby.
Wel blijft onze oudste nog even in haar ledikantje. Ze moet nog 2 worden als de baby geboren wordt, en ik vind haar dan nog te klein voor een groot bed.

Terug
Bovenaan