wanneer de tuitbeker?

Wij hebben de tuitbeker eigenlijk nooit echt gebruikt. Je kan natuurlijk altijd wel proberen en dan met water erin. Het ene kind is sneller dan het andere.
Marissa (nu 13 maanden) snapte nooit zo goed wat ze er mee moest. Ze kauwde alleen maar op het tuitje. Wij hebben haar een rietjesbeker gegeven en dat gaat perfect. Daar dronk ze ook al vrij snel zelf uit. Bij het CB wordt een tuitbeker ook afgeraden in verband met dat het slecht is voor de tandjes. Ze raden aan om uit een beker te laten drinken vanaf 8 maanden. Wij hebben dat wel een paar keer geprobeerd maar nog niet echt met succes. Je hebt van die oefenbekers van Difrax. Succes met drinken.

Hoi!

Wij hebben ook zo'n difrax oefenbeker en dat vindt ze bereinteressant, ze pakt hem met beide handjes vast en hapt en kauwt op de rand, maar als er water in haar mond komt dan weet ze nog niet zo goed hoe dat werkt met slikken dus de helft komt er weer uit en ze verslikt zich vaak. Daarom dacht ik: misschien dan eerst eens een tijdje de tuitbeker als tussenstap? Ik had gehoord dat tuitbeker beter zou zijn dan fles. of maakt dat niet uit?

goetjes,
anna

Hallo,

Mijn zusje heeft een dochtertje van bijn 2 jaar.  Die heeft veelste lang de fles gehad, waardoor haar tantjes nu zijn aangetast. Als ze uit de flesdrinken circuleert het drinken veel langer in het mondje, wat dus slecht is voor de tandjes. Ze moeten nu met haar naar de mondhygeniste, anders wordt het vaste gebit misschien ook aangetast.
Me zusje heeft er nu dus nog al spijt van dat ze niet heeft doorgezet met het aanleren om uit een beker te drinken.

Groetjes sylvia (mama van Daan 29-07-2007)

Een goed alternatief voor het drinken uit een tuitbeker is een rietjesbeker, hiermee komt het drinken ook rechtstreeks achterin de mond en wordt vrijwel direct doorgeslikt.
Mijn oudste wilde ook nooit uit een tuitbeker drinken omdat hij dan zijn hoofd achterover moest houden, met een rietjesbeker nooit geen probleem gehad en bij 2 jaar oud kon hij van de 1 op de nadere dag ineens uit een gewone beker drinken.
Veel succes met uitproberen.

Groetjes Saskia

Hoi,

mijn oudste zoon ws een jaar oud toen hij ineens uit een tuitbeker begon te drinken. Mijn tweede zoon was ongeveer acht maanden toen zijn broer hem zijn tuitbeker met diksap gaf. Dat was een antilekbeker. Hij dronk hem zo leeg en wilde sindsdien niet meer uit de fles drinken. Hij kreeg het voor elkaar om melk voor hongerige babys met johannesbroodpitmeel erdoorheen uit een tuitbeker te drinken en hem binnen vijf minuten leeg te hebben, waarbij hij zich minstens drie keer verslikte. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar ik kreeg er geen druppel uit. Vanaf dat hij anderhalf jaar was drinkt hij uit een gewone beker.

Groetjes van Marloes

Mijn zoontje is ook rond zijn eerste verjaardag uit een tuitbeker gaan drinken. Het advies om vanaf 9 maanden uit een gewone beker te laten drinken, lukte bij mijn zoontje echt niet. Hij snapte er echt niets van. We hebben het rond 15 maanden weer geprobeerd en toen lukte het opeens wel. In het begin met wat hulp, maar al snel helemaal zelf, zonder al te veel geknoei.
Ik zou die korte tijd tussen fles en echte beker gewoon lekker de tuit doen, maar met in je achterhoofd dat je die tuit zo snel mogelijk weer vervangt door een echte beker. Maar die dingen zijn gewoon wel echt praktisch. Ook voor onderweg krijgt mijn zoontje (net 2) hem nog heel af en toe. je moet het jezelf ook een beetje makkelijk maken.

hoi,
wij hebben de tuitbeker met (rond) de 4 mnd gegeven met roosvice.(was hoog zomer en super warm)
ze kreeg dan ook alleen sap uit een tuit en melk uit de fles.

als kinderen nog zo klein zijn is hun zuigreflex heel sterk en kunnen ze heelmakkelijk er uit drinken.

ze dronk met 6 maanden uit rietjesbekers
zonder problemen.

maar melk wilt ze nu net pas uit de tuit beker(14 mnd) ze vind het uit de fles veel lekkerder
succes

Terug
Bovenaan