Wanneer deden juliie kleintjes het? lopen/kruipen/eerste hapje enz.

A

Anoniem

Guest

Dit is mijn zoontje Aron.
Het eerste hapje kreeg meneertje al met 4 maand. En dat vond hij heerlijk!
Hij kroop door de kamer met 8 maand. Vanaf 6 maand rolde hij door de kamer. (letterlijk) erg grappig om te zien.
Met 8 1/2 maand kreeg hij zijn eerste tandje.
En in deze maand leerde hij ook zelf zitten.
Nu is hij 9 maand en kan zichzelf tot staat trekken in de box of aan zijn speelgoedkist. (waar hij de eerste keer zowat op de kop in lag)
Nu ben ik erg benieuwd hoe het met jullie kleintjes ging en gaat.
Wat doen ze al? Waar zijn ze mee bezig? En natuurlijk wat denk je dat er aan komt?
Ik zelf denk dat meneer over een paar maandjes zelf rond wandeld. Aangezien hij al behoorlijk hard met je mee loopt als je zijn handjes vast houd.
Kijken of ik gelijk ga krijgen, ben benieuwd. Maar laat hier jullie verhalen eens achter.
Kunnen we eens zien hoe verschillend we allemaal zijn.
Groetjes Laura

Hoi hoi,

Wat een leuk jongetje!!
Maaruh Senna die kreeg haar eerste tandje toen ze ongeveer 6 maandjes was...En ook rond die tijd begon ze een beetje te rollen...Haar eerste hapje was ongeveer 6/7 maandjes...Waren eerst potjes...maar nu eet ze eigenlijk met ons gewoon lekker mee....'hollandse pot' 'Brood'....Je kent het wel!
Met 7 maanden kon ze al redelijk goed zitten....Maar soms viel ze nog welleens om....Ze is vorige week 8 maandjes geworden....En ze doet nog vrij weining (Vind ik zelf dan) Ze kan nu wel zelfstandig zitten....Maar richting kruipen of tijgeren daar heeft ze voorlopig denk ik geen zin in! Maarja je weet het niet.....Soms kan het spontaan gaan gebeuren he haha!
Als ik haar in mijn armen neem wil ze wel heel graag gaan staan...En zelf stapjes nemen....
Maarja we zien wel wat de tijd ons brengt!

Groetjes

Hoi,

Chelsey is nu 7.5 maand en is tot nu toe best wel snel met dingen volgens mij,
met 19 weken rolde ze van haar rug naar haar buik, met 6 maanden begon ze te tijgeren door de kamer en met 7 maanden kan ze alleen rechtop zitten, we moeten haar wel neerzetten hoor, ze kan nog niet zelf gaan zitten. Met 4 a 5  maanden ben ik begonnen met de hapjes wat eerst heel goed ging, maar nu vind mevrouw de lepel niet meer interesant, geef haar maar brood, en stukjes banaan ipv gepureerd veel leuker!( brood krijgt ze trouwens vanaf 7 maanden).
Tanden heeft mevrouw nog niet, maar ik was daar zelf ook best laat mee, dus dat zal ze wel van mij hebben, hihi.
Ik lees nu al best veel dat kinderen zich optrekken enzo, maar dat zie ik haar nog niet doen hoor, je weet maar nooit natuurlijk, maar ik vind het nu al zo hard gaan!! We zien het wel, wij hebben daar toch niks over te zeggen, ze doen het allemaal op hun eigen tempo.

Groetjes Elise mv Chelsey 23-9-06

Yoëll begon met 3,5 maand met rollen, met 4 maand ook weer terug rollen.
Met vijf maand kreeg ie zn eerste 6 tandjes met tussenpozen van een paar dagen.
Met 5,5 maand ging ie uitzichzelf zitten, twee week later ging hij staan dmv zichzelf optrekken in de box en aan de salontafel. Met goed 6,5 maand liep ie langs tafel en bank. En nu is ie negen maand en loopt ie als een hele gentleman los van tafel naar bank of van mama naar papa......pffff het gaat allemaal zow snel .....

Groetjes Denise

Noortje kreeg haar eerste hapje toen ze 5 maanden was en ze vond het heerlijk. Sinds 7 maanden eet ze ook brood en dat gaat er ook best goed in.
Ze rolde van haar buik naar haar rug toen ze 4 maanden was, en van haar rug naar haar buik kan ze pas sinds een weekje (8 maanden). En dat doet ze nu dus alleen maar. Ze gaat op haar buik helemaal rond door de box en over de grond. En ze tijgert al achteruit, waar ze soms erg boos om kan worden, omdat ze zo dus niet bij het speeltje komt. Soms trekt ze haar beentjes al op. Dus wie weet, gaat het kruipen sneller dan het rollen.
Ze kan al een beetje zelfstandig zitten, maar als ze een speeltje wil pakken wat ver weg ligt, dan wil ze nog wel eens omvallen. Ze kan als ik mijn benen ietsjes schuin houdt, zelf tot zit komen. En ze staat al heel stevig met minimale hulp, maar nog niet aan een tafel ofzo. Ze wil op de commode ook wel eens stapjes doen met hulp. Haar eerste tandje heeft ze twee weken en nu komt ook de tweede er aan. Ze kan al heel goed iets kleins tussen duim en wijsvinger pakken. Ze eet zelf haar boterhammetjes en heeft met 6 maanden mama gezegd (vervolgens nog 2x gedaan en daarna niet meer..dus of het nou toeval was..?). Ze kletst in ieder geval voldoende (vanaf een maand of 6), baba, dada, gaga, brrr, prrr, ieieie, etc. Ow ja, wel grappig, ze kan sinds deze maand in haar handjes klappen, als ik het voor doe doet zij het na. Ach, we zien wel hoe ze zich verder ontwikkelt. Je ziet dat ze op het ene vlak wel goed mee doet en op het andere vlak weer wat trager is.

Groetjes van Marielle mv Noortje (nu 8 maanden en 1 week).

Ik vind dat mijn mannetje ook al zo hard gaat.

Aaron kreeg met 4 maanden zijn 1ste hapje en vond het geweldig. Hij lust echt alles, wat wel heel fijn is. Hij eet nu heel gezellig met ons mee aan tafel.
Met 5 maanden rolde hij de hele kamer door, echt heel grappig om te zien en met 6 maanden kon hij op handen en knieen zitten.
Toen hij 7 maanden was kon hij helemaal zelfstadig gaan zitten en zoder om te vallen, ooh wat was hij trots toen hij ging zitten voor de 1ste keer.
met 7,5 maand kon hij kruipen en toen hij 8  maanden was trok hij zoch op naar staan en aan de hand kon hij een paar pasjes zetten.
Hij heeft nu in 1,5 week 4 tanden gekregen, 2 boven en 2 onder!! Dit was afgelopen week dus toen hij 8 maanden was.

ooh wat gaat de tijd toch hard, het wordt echt al een hele vent!!

Groetjes Brigit mv Aaron 8 maanden en 1 week

Wat zijn sommige kindjes al snel! Dean is nu 7 mnd en rolt alleen nog maar om. Hij heeft nog geen tandjes. Hapjes krijgt hij al vanaf 4 mnd en hij vindt het heerlijk! Ben benieuwd wanneer hij gaan zitten, zou toch wel handig zijn.

Groetjes,
Nelly.

Julian is nogal snel (te snel vind ik maar ja ik heb de rem nog niet gevonden!)

4 maand eerste hapje
week later eerste tandje, week later 2e tandje
6 maand rollen geen probleem
6,5 maand brood eten
7 maand tijgerend de kamer door
8 maand zelf staan in de box en een paar dagen later ook zelf de box al rond gestapt.
hij is nu bijna 8,5 maand en staat sochtends in zijn slaapzakje in het ledikant te huilen, want ja, weer gaan zitten lukt hem nog niet met zijn slaapzak aan.
Hij zegt ook al "dag" (nou ja, eigenlijk: Da!) en zwaait dan met zijn arm.

Terug
Bovenaan