wanneer dekbed

Hoi Hoi,
even een vraagje,
Ik had tyson altijd onder een laken met deken liggen, maar dit is echt een ramp!
Hij trekt het lakentje eronder weg etc etc
Nu heb ik het lakentje er al onderuit gehaald en ligt hij onder een 'kaal 'dekentje

Nu is mijn vraag weten jullie wanneer hij onder een dekbedje mag liggen? ( is ook wta warmer )

groetjess

Geadviseerd wordt om te wachten tot ze 2 jaar zijn...

Mijn oudste kreeg een dekbed toen hij met 2 jaar overging naar een groot bed.

Mijn dochter ligt in een winterslaapzak onder een katoenen deken, heeft het niet koud.

Hier alleen een slaapzak al vanaf dat ze een maandje of 2 was. Ze beweegt het hele bed door, dus een deken of laken is hier geen optie. Ik heb ook een winterslaapzak en dat is voor haar warm genoeg.

Een dekbedje is nog niet goed voor kinderen onder de 2 jaar.
------------------------------------------------------------------------
van internet afgeplukt:

Gebruik de eerste 2 jaar geen dekbed of deken in dekbed-hoes
Een dekbed (of een deken in een dekbed-hoes) kan veel te warm zijn voor een baby. Ook kan je kind zich makkelijk onder – of in – het losliggende beddengoed wurmen, wat de ademhaling kan belemmeren.

Gebruik dus liever een deken met een lakentje en maak het bedje stevig en kort op (met de voetjes tegen het voeten-einde). Of nog veiliger: gebruik een goed passende slaapzak.
--------------------------------------------------------------
Wij hebben bij onze oudste pas een dekbed gedaan toen ze haar grote bed kreeg, op haar 2de verjaardag!
Tuurlijk is het je eigen keus maar als ik jou was zou ik daar nog eventjes mee wachten.

Terug
Bovenaan