Wanneer derde fles eraf???

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Wanneer gaat de laatste fles van 20 uur eraf? Mijn dochter is nu 7,5 maand en weegt 8 kilo en ze is 66 cm. (het is een lekker klein dikkertje haha)

Ze eet haar fruithapje goed en ook haar avondeten gaat prima. Ze eet s'avonds een potje van 200 gram om een uur of 18 maar die fles van 20 uur hoeft ze dan echt niet meer.

Ik heb al geprobeerd om het potje een uur te vervroegen maar dan hoeft ze ook haar fles niet. Alleen als ze maar een half potje krijgt heb ik nog kans dat ze 100 ml drinkt.

Het is uiteindelijk toch de bedoeling dat ze een heel potje eet dus ik vroeg me af of ik misschien die laatste fles kon laten vervallen. Die andere 2 flessen (210 water+7 scheppen) drinkt ze wel op.

En als iik die fles dan kan laten vervallen moet ik dan s'morgens de pap geven want die krijgt ze nu s'avonds.

groetjes Esther

Hoi Esther,

mijn dochter is ook 7,5 maand en haar schema is als volgt:

06.30 / 07.00 papfles (180 water, 6 schepjes opvolgmelk en 7 schepjes bambix)
09.30 / 10.00 fruithapje potje 6mnd
+/- 12.00 uur boterham en 90cc ( boterham eet ze niet helemaal en wil al helemaal niet drinken van haar melk )
16.00   groente hap potje 6 mnd en flesje (90 water en 3 schepjes opvolgmelk)
+-/- 19.30 papfles (180 water, 6 schepjes opvolgmelk en 7 schepjes bambix)

Over de dag drinkt ze dan ook nog circa 150 cc diksap uit een tuitbeker.
Dit schema zijn we net mee begonnen dus ik hoop dat ze bij haar boterham toch wat beter gaat drinken. Ik vind het eigenlijk ook wel veel hoor voor zo'n klein wurmpie, maar dit is wat bij ons het CB aangaf dat ze mocht.

Misschien heb je hier wat aan?
Marielle

Hoi
De derde fles geef je meestal tot zo'n 10 á 11 maanden nog. Maar Ik heb sinds een week (mijn dochter is bijna 11 maanden) de middelste fles bij de boterham vervangen voor gewone melk. Dus ze krijgt nog 2 flessen (de eerste fles bij haar boterham 's ochtends, maar dat is ook al minder zo'n 130 ml) De laatste fles krijgt ze tegen 19.00 uur 's avonds en dan naar bed.
Bij mijn zoontje ben ik met ruim 10 maanden volledig overgestapt nar gewone melk. Hij heeft tot aan zijn 3e jaar 's avonds nog warme melk gedronken. Wel vanaf een jaar uit  een tuitbeker, en later uit een gewone beker. Heel normaal hoor om dan nog melk te blijven geven. Alleen geen opvolgmelk meer.

Succes!

Hallo,

ik had begrepen dat ze flesvoeding krijgen tot hun eerste jaar, omdat er voedingsstoffen in zitten, die ze nog nodig hebben dan.

Geef je de laatse fles met bambix of rijstebloem?

Eerst zei het CB tegen ons, dat we in de ochtendfles bambix of rijstebloem moesten doen, maar die heb ik weer snel omgeruild met de avondfles (18.30uur).
Tijs heeft 's avonds ook geen geduld om 20 min. met een fles melk bezig te zijn. Daarom doe ik er of 3 schepjes rijstebloem in of 7 schepjes bambix. Dit met speen M of L en hij drinkt het binnen 10 minuten leeg.

Tussen de avondmaaltijd en de laatste fles zit bij ons 2 uur.

Misschien is je baby ook wel te moe om 20 uur.
Tijs gaat na die fles gelijk naar bed.

Succes, groetjes Leonie

quote: Trancelover reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-06-2008 20:57:47'));

Hallo,

ik had begrepen dat ze flesvoeding krijgen tot hun eerste jaar, omdat er voedingsstoffen in zitten, die ze nog nodig hebben dan.

Geef je de laatse fles met bambix of rijstebloem?

Eerst zei het CB tegen ons, dat we in de ochtendfles bambix of rijstebloem moesten doen, maar die heb ik weer snel omgeruild met de avondfles (18.30uur).
Tijs heeft 's avonds ook geen geduld om 20 min. met een fles melk bezig te zijn. Daarom doe ik er of 3 schepjes rijstebloem in of 7 schepjes bambix. Dit met speen M of L en hij drinkt het binnen 10 minuten leeg.

Tussen de avondmaaltijd en de laatste fles zit bij ons 2 uur.

Misschien is je baby ook wel te moe om 20 uur.
Tijs gaat na die fles gelijk naar bed.

Succes, groetjes Leonie

Hoi
Lieke is bijna 11 maanden, dus bijna een jaar. Maakt niet uit of je precies met 12 maanden of 6 weken ervoor begint met gewone melk. Ze krijgt nog twee flesjes opvolg melk, maar dat is niet 200 ml meer, maar 120 per keer. Ik wilde eigenlij k nu al overstappen op gewone melk , maar ze lust het nog niet echt.
Ze krijgt ' savonds bij de maaltijd ook nog yoghurt, dus al met al krijgt ze nog veel zuivelproducten binnen.
De laatste fles voor het naar bed gaan, daar doe ik niks in. Ze eet immers een warme maaltijd om half 6/6uur. Vanaf 7 maanden mee gestopt toen ze écht begon te eten.

Succes

Terug
Bovenaan