Wanneer dient de baby zich aan?

Hallo,

ik ben op dit moment 34 weken zwanger van de eerste. Ik ben zo benieuwd wanneer het zich aandient. Kan dit nu bijvoorbeeld ook al of?
Omdat dit de eerste is ben ik helemaal niet bekend met dit soort dingen. Hebben jullie hier ervaring mee?
Je moet nu volgens mij al wel een tas klaar hebben met spul voor de bevalling. (ik wil/ga namelijk in het ziekenhuis bevallen)

Ga er maar gewoon vanuit dat de kleine zijn/haar tijd wel uitzit.
Het is voor de kleine het beste (wat cliche he).
Vanaf 36/37 mogen de kleintjes geboren worden, en kan de kleine de grote wereld ook veel beter aan dan wanneer het nu zou komen.
Ik hoor bij het jan forum, en dit is mn 3e zwangerschap,
Onze 1e kwam bijan 2 wkn te laat en de 2e kwam ook 1 wk te laat.
Je kan je er beter op instellen dat het later komt, dan kan het alleen maar meevallen.

Met 34 weken is prematuur, dan zal de baby in de couveuse moeten en zal nog ademhalingondersteuning nodig hebben. Met 36 weken randprematuur en meestal kunnen ze dan wel alles zelf.
Vanaf 37 weken tot 42 weken is het a terme en dat betekent zoveel als voldragen.
Dan nog worden de meeste babies tussen week 39 en 41 geboren.

Tussen de 36 en 42 weken, maar een eerste kindje wordt nooit op de uitgerekende datum geboren en is vrijd vaak overtijd.

Mijn zoon werd een week na de uitgerekende datum geboren. En gelukkig maar want ik was 1 januari uitgerekend.

Je wordt er ook niet blij van als je kindje met 34 weken geboren wordt, geloof me, ben ervaringsdeskundige... Het prettigst vor de baby en voor jou is tussen 37 en 42 weken, dan is alles aan de baby 'af' en kan jij je als aanstaande moeder ook beter voorbereiden op de komende veranderingen.

Ik heb ook inderdaad gehoord dat de baby met 37 weken echt 'rijp' is om geboren te worden. Nou het blijft ook nog wel even zitten hoor. Voel me verder ook nog prima. Ga er gewoon vanuit dat het ongeveer 20 december geboren wordt. Dan ben ik namelijk uitgerekend. Tot die tijd kan ik nog mooi even mijn dingen doen, lekker luieren, shoppen, andere dingen doen. Het is nu ook wel een heerlijke tijd om verlof te hebben. Het wordt winter, dus gezellige lichtjes van boven gehaald, kaarsjes aan. Heerlijk hoor!!

Terug
Bovenaan