wanneer door laten slapen?

Hallo,

Onze dochter Vera van 4 1/2 maand krijgt sinds 3 weken 4 flessen van 180 ml per dag.
We maken haar om 22.00 uur wakker voor de laatste fles van 240 ml die ze dan wel helemaal opdrinkt, ze gaat hierna ook gewoon weer door met slapen. Wanneer moet ik haar niet meer wakkermaken en kijken of ze doorslaapt en krijgt ze dan niet te weinig voeding? Overdag grotere flessen geven is geen optie, want die drinkt ze niet op. Ze is wel al begonnen met groenten en fruit.
Groetjes Jeanette
 
Hoi

Kan je niet proberen de flessen overdag wat dichter op elkaar te geven zodat ze de laatste fles om 20.00 krijgt? Dat krijgt mijn zoontje ook, en die slaapt dan ook nog rustig tot 7.00 ofzo. Hij krijgt dan om 7.00 fles, om 12,30, om 16.30 en om 20.00. Verder krijgt hij 's morgens ook nog fruit.
Dan hoef je haar misschien niet wakker te maken voor die laatste fles.

Succes
Caroline
 
Hoi Danielle,

Ja, alles gaat goed met jullie ook? Alleen een beetje zoekende met de voeding, maar dat schijnt ook normaal te zijn als je alles zo leest.
Gr jeanette
 
Hoi Caroline,

Het klinkt allemaal wel logisch, ik ga het uitproberen.
Ik heb wel gemerkt dat ze vanaf ongeveer 19.30 wel vaak wakker wordt en dan wat onrustiger is, misschien is dat ook wel een teken van haar.
Ik ga het in ieder geval proberen.
Gr jeanette
 
Even een reactie.
Vanaf eergisteren heb ik de fles van 22.30 uur om 20.00 uur gegeven en hier rystebloem
ingedaan. Nou het is fantastisch. De eerste nacht was ze een paar keer wakker en kon ik haar met een speen weer "lijmen". En vannacht heeft ze tot 7.00 uur geslapen vanaf gisteravond ongeveer 20.00 uur. Gister was het zelfs zo dat ze om 20.30 begon te huilen en me aankeek of ik niet ff op kon schieten met de fles.
Ons schema is nu als volgt:
7.00/7.30                fles 180cc
12.00                          fles 200cc                
16.00                          half potje warm eten en een half danoontje
17.00                          fles 200cc
+/- 20.00                fles 200cc en  nutrix        
Groetjes jeanette ( mama van vera)            
 
Terug
Bovenaan