wanneer doorslapen

hoi,
mijn zoonthe is nu 4,5 week en slaapt al vanf de 2e week snacht door.
Omdat hij erg klein bij zijn geboorte was: 2555 gram en 47cm maak ik hem  8u na zijn laatste voeding wakker.
Hij is nu ongeveer 6 pond.
Wat ik graag zou willen weten is, wat jullie ervaringen zijn, met doorslapen  bij deze kleine kindertjes en zouden jullie ze na 8u wakker maken, of door laten slapen tot ze zich zelf melden?

Groetjes Marjon  
 
Hoi

Mijn dochter sliep met 6 weken door echt ideaal ze sliep echt van 19.00 tot ruim 7.00 uur soms langer ik gaf borstvoeding. Op het CB werd ik toegesproken dat ik dat niet meer mag laten gebeuren dat het veels te gevaarlijk zou zijn. Het is inderdaad voor kindjes die heel klein zijn of slecht eten en niet goed aankomen gevaarlijk omdat dat voor de bloedsuikerspiegel niet goed is. Ik heb mijn dochter nooit gewekt. Hetcb zei dat ik haar om de 6 uur moest wekken. Ik heb dit dus nooit gedaan en wachte totdat ze zichzelf zou melden. ze is nu ruim een half jaar.

liefs linda
 
Femke sliep al door met 2 weken. Op een enkele nacht na met darmkrampjes. Nu  (10 weken) slaapt ze gemiddeld 8 a 9 uur in de nacht. De laatste voeding krijgt ze meestal rond 23.00. Merk nu sinds een aantal dagen dat ze om 22.00 ook al wegzakt. Ga vanavond dus proberen haar om 22.00 te voeden en dan te kijken hoe laat ze dan komt.

Volgens het cb, mocht er nu niet langer dan 8 uur tussen zitten omdat je anders in de knoei komt met je voedingsschema (welk schema ik geef bv op verzoek ).
Ik had gehoord dat baby's niet te lang mogen doorslapen omdat ze anders weg kunnen zakken (soort coma).
Dit was alleen het geval bij te vroeg geboren baby's, baby's met laag geboortegewicht en baby's die slecht groeien.

Persoonlijk zou ik jouw kindje wel wakker maken na  8 uur. 6 pond is nog niet zo heel veel.
 
hoi,

bedankt voor jullie reacties.
Ben vandaag op het cb geweest en daar zeiden ze dat ik mijn zoontje best langer door mag laten slapen, maar hij moet minstens 5 voedingen per dag hebben.
Hij slaapt nu zo'n uur of 10 achter alkaar en dan lukt het precies om 5 voedingen te geven.

Groetjes Marjon
 
Terug
Bovenaan