Wanneer draaien?

Hallo moeders en vaders,

Ik vroeg mij het volgende af. Die kleine knul van ons is al ruim 4.5 maand en maakt nog niet echt aanstalten om te gaan draaien. Af en toen zie je wel dat zijn hoofd draait, maar zijn lichaam gaat niet meer. Hij doet ook niet echt moeite en gaat vervolgens weer liggen op zijn rug.

Is die kleine nou van ons wat aan de late kant of maak ik me druk om niets? Ik ben benieuwd naar jullie ervaring.

groetjes
Mary
 
hoi Mary

Mijn dochters waren 7 - 8 maanden toen ze echt gingen draaien. Dat is misschien weer aan de late kant, maar 4,5 maand hoeven ze echt nog niet.   Leg je hem af en toe wel op zijn buik ? Hier krijgen ze sterke nek en rugspieren van en dan draait hij misschien wel van zijn buik naar rug (deden ze bij mij ook eerder).

Gewoon zijn eigen tempo laten gaan hoor en je niet druk maken. Ik zeg altijd maar , het leven is geen wedstrijd en zeker niet voor baby's.

Groetjes
Melanie
 
Hoi Mary !

Daan is nu bijna zes maanden, en hij begint nu met draaien. Helemaal rond gaat nog moeilijk, maar hij doet wel moeite. Het komt vanzelf, geen zorgen over maken, hoor!
Liefs, Desiree en Daantje
 
Hoi Mary,

Mijn dochter is nu bijna 7 maanden en heeft vandaag voor het eerst haar zelf omgerolt. Je kan nooit zeggen van hoe hard het ene kind gaat met het andere kind want ieder kind is uniek. De kleine van mijn nicht die draaide al vanaf 4 maanden. Ieder kind doet het in zijn eigen tempo. Het komt vanzelf goed en de één die draait vroeg en de ander die zit eerst en dan draaien.

Groetjes
Davina
 
Hoi Dames,

Bedankt voor jullie reactie.

Ik maak me ook een stuk minder druk. Ik laat hem gewoon zijn eigen tempo bepalen.

Ik leg hem vaak op zijn buik hoor. Dat vindt hij zelf ook erg leuk. Trouwens sinds een paar dagen trekt hij zichzelf wel op als je zijn handjes vasthoudt. Erg leuk gezicht is dat.

Word soms een beetje onzeker, want in mijn omgeving kunnen de kinderen van zijn leeftijd wel al draaien. Maar ik weet nu dat ik me geen zorgen hoeft te maken. Het is zeker geen wedstrijdje.

Groetjes
Mary
 
Vervelend he, als je onzeker wordt omdat andere kinderen al wel iets doen wat jouw kleintje nog niet doet. Maar je ziet zelf echt wel of je kleintje gezond in zijn vel zit en dan komt dat omrollen heus wel.
groejtes
greet
 
Jelte - 3 maanden en 3 dagen - doet niet meer dan kletsen kletsen en nog s kletsen. Hij ligt op zijn gemakkie op zijn rug in de box en laat in allerlei volumes geluid horen. Maar van draaien oid is geen sprake, nou ja, het pakken begint een beetje te komen. Nu las ik in Oei ik groei dat je verschillende soorten kindjes hebt - de 1 gaat eerst pakken, de ander gaat rollen en weer een ander begint met praten. En dus genieten wij van Jelte's gebrabbel en merken vanzelf wel wanneer hij gaat rollen enz... Maar ik kan me je gevoel wel goed voorstellen, dat had ik met het gebrek aan pakken ook - tot ik dus las over dat verschil.
 
Terug
Bovenaan