Wanneer drinken uit een bekertje?

hoi hoi ,

demy is nu bijna 5 maanden en ze wil nog steeds niet uit een flesje drinken , dus dit proberen we ook niet meer .
Maar nu vroeg ik me af , vanaf wannneer kan je gaan proberen haar uit een bekertje te laten drinken ??

En geven jullie je kindjes ook gewoon sap?? en wat voor sap dan ???

groetjes mariska

Hoi Mariska,

er is volgens mij geen minimale leeftijd aan verbonden.
Op mijn werk (kdv) heb ik eens meegemaakt dat de ouders van een kindje van +- 5 maanden de melk uit een gewone beker lieten drinken. Wel met hulp natuurlijk. Het was in het begin wel even een knoeiboel en goed opletten dat  er niet teveel langs het mondje weer naar buiten kwam maar met als resultaat dat dat kindje rond de 1ste verjaardag al bijna zelfstandig uit een beker kon drinken! Zij gebruikten  een hard plastic bekertje met een randje bovenaan wat een beetje naar buiten liep. Zij hadden dat destijds bij de zeeman gekocht geloof ik. Zo'n uitlopende rand is makkelijker te gebruiken bij die kleintjes omdat ze daar niet zo snel het drinken langs laten lopen.

Je zou kunnen beginnen met water of een beetje diksap/roosvicee aangelengd met water. Ik zou het wel niet te zoet maken, daar raken ze alleen maar snel aan gewend.
Het vergt in het begin even wat tijd maar het is zeker te proberen, vooral omdat de fles niet wil lukken!

Succes!
Groetjes Iris (mv Rowin 21-08-06)

Van difrax verkopen ze oefenbekers, dit zijn hard plastic bekers met een omgebogen randje aan de bovenkant en een stukje eruit (uitsparing voor de neus).
www.difrax.nl

Terug
Bovenaan