wanneer drinkt een baby teveel??

ik vraag me af wanner een baby teveel krijgt.
tijmen drinkt namelijk 6x 150 cc ongeveer dat is dus 900 cc bijna per dag. de ene dag drinkt hij 6 voedingen de andere 5 daarom krijgt hij dus bijna 900 cc. ik denk dat hij nu bijna 4 kg is dus zou hij 600 cc moeten krijgen minimaal, ik vraag me f wat maximaal is?? weet iemand dit? zijn er meer mensen die dit herkennen en hoeveel krijgen jullie kindjes en hoe oud en zwaar zijn ze dan?
Tijmen is morgen 7 week.

liefs, Karin

Beste Karin,
Ik heb van de kraamzorg de volgende formule gekregen:

(Gewicht van de baby x 150) / aantal voedingen per dag.

Bij jou zou dit komen op:

4x150/6 = 100 cc per fles of
4x150/5 = 120 cc per flex

Ik denk dus wel dat je iets aan de hoge kant zit. Wellicht kun je even bellen met het consultatiebureau ??

Ik zelf geef borstvoeding, dus ik kan het moeilijk inschatten, maar mijn kindje dronk veel te veel en groeide echt te hard. Dus ik ben nu ook in de borstvoedingstijd naar beneden gegaan.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Groet, Krista

Hoi Karin,

Ik heb mijn reactie even gekopieerd van een andere topic

Bij onze eerste uk was het me al opgevallen en nu weer ieder CB het weer andere richtlijnen. Bij ons werd afgelopen keer gezegd tussen de 500 en 1000 cc per dag is goed. Ons mannetje was toen 6 weekjes.

Hij drinkt 6 x 150cc (water) en 1 x 180cc (water) voor de nacht. Ons mannetje is 58,5 cm en 5100 gram. Er werd bij ons niks over gezegd.

Groetjes grote broer

bij mij op het CB zeiden dat ik mijn eigen intuitie moest volgen. en dat hij maximaal 30 scheppen nutrilon op een dag mocht hebben, daar zit hij nog niet op aangezien hij 150 cc (melk) dus ik kan nog een keer ophogen.
zal volgende week wel horen op het CB.
hij zat steeds nog op de ondergrens van groei dus hij is zeker nog niet te zwaar, maar ben gewoon af en toe onzeker over het drinken

ons meiske krijgt 6x 120cc water en 1x 150 cc water.

ze is 3,5 week en ongeveer 4,5 kg volgens die berekening van kriskros die je overal tegen komt zou dat idd te veel zijn...

maar tot nu toe hoor ik iedereen om mij heen opdezelfde hoeveelheid zitten en zolang jou kleintje tevreden is en niet mega spuugd is ut goed lijkt mij ?

en idd niet te veel naar cb luisteren...... die hadden wij van de week al complex aan geluld thank god volg ik mijn eigen gevoel....

Onze meid is 5 weekjes en drinkt 7 flessen van 100 ml. Volgens de verpakking mag ze maar 6 flessen en krijgt ze dus 1 te veel. Maar gister op t cb zeiden ze dat je oik bij flesvoeding mag voeden op verzoek en de hoeveelheden niet uitmaken als ze maar niet boven de 1000 ml per dag uit komt. Heel verschil dus...

Volg je gevoel zou ik zeggen :)

Terug
Bovenaan