Wanneer durfde jullie weer aan een zwangerschap te denken?

<p>Lieve dames, </p><p>18 juli is ons prachtige zoontje geboren nadat wij bij 21 weken de zwangerschap af hebben moeten breken. </p><p>Nu moeten we dit eerst een plekje geven en verwerken. Maar toch hebben we het er veel over wanneer we het aan zouden durven om toch weer te proberen zwanger te worden. </p><p>Nu vroeg ik me af hoe dit bij andere gegaan is? Durfde jullie het weer aan? Hoe is dit zwangerschap verlopen?</p><p> </p><p>Ik hoor heel graag verhalen van lotgenoten ?</p>

Ik durfde er niet aan te denken maar raakte meteen de volgende maand zwanger. Zit nu op 25 weken en alles gaat perfect. Het scheelt wel dat ik al een gezond dochtertje heb rond lopen wat me hoop gaf

Pff wat heftig! Zeker eerst een plaats geven. Ik denk wel dat je je moet realiseren dat, hoe lang je ook wacht, het voortaan altijd spannend zal blijven. Ik heb zelf "gelukkig" een vroege miskraam gehad, maar wel 1 met een heftige fysieke nasleep. Ik moest gedwongen de tijd nemen om lichamelijk te herstellen en tegen die tijd won de kinderwens het van de angst, maar tot de 20 wkn-echo heb ik er niet echt in durven geloven. Inmiddels ruim 32 wkn en het ziet er goed uit, de angst is nu normale spanning geworden. Ik wens je heel veel sterkte bij de verwerking en kan alleen als tip geven dat je zo veel of weinig tijd moet nemen als je zelf wilt. Niemand kan dat voor jou en je partner bepalen. 

Dank voor jullie reactie. Het is inderdaad een hele heftige periode met een lange nasleep. Afscheid moeten nemen van je kindje wat zo welkom was geweest is niet iets wat je ooit gaat vergeten en ook zeker niet mag vergeten. 
Momenteel is voor mij de angst of we überhaupt een gezond kindje kunnen krijgen nog het grootst. Mijn partner heeft daarintegen alle vertrouwen daarin en kijkt een stuk positiever naar de toekomst. 
De onderzoeken van de klinisch geneticus lopen momenteel nog en ik zal daar gewoon geduld voor moeten hebben. Maar jeetje, wat duurt wachten lang dan.. 

Dat snap ik. Wachten blijft lastig, zeker als de wens zo groot is. Ik hoop dat het niets genetisch is en dat jullie snel genoeg vertrouwen hebben om er weer voor te gaan. Met een mooi eindresultaat uiteraard. Sterkte voor nu met wachten! 

Ik ben op 4 januari van dit jaar bevallen van Sophie* na een zwangerschap van 22 weken en 1 dag. Bij de 20 weken echo bleek zij een open ruggetje te hebben. 
Wij hebben ook eerst onderzoek laten doen of het niet genetisch was. Gelukkig was dit niet zo en was het "domme pech". Wij zijn in juli begonnen opnieuw zwanger te worden.
Wat hier al wordt gezegd, neem eerst rustig de tijd om tot rust te komen. Het echt verwerken doe je het naar mijn mening nooit. Het is zoiets intens dat je hebt meegemaakt. Maar ik merk bij mijzelf dat rust wel veel goed heeft gedaan.
Sterkte met alles!

Terug
Bovenaan